Galatiul revendica un port turistic modern, insa nu are bani pentru a-l construi, asa ca apeleaza la "privati"

Galatiul revendica un port turistic modern, insa nu are bani pentru a-l construi, asa ca apeleaza la

Mai exact, in cei opt ani de inaugurare (si sapte de folosinta, caci activitatea a inceput de facto in martie 2010) portul s-a depreciat continuu, acum doar 30 de locuri mai sunt bune pentru acostarea ambarcatiunilor de agrement (de fapt, inchiriate sunt numai sapte), iar municipalitatea galateana (care are in administrare instalatia) a pierdut circa 100.000 de euro din activitatea de exploatare.

acum 86 luni (26 Feb 2017)

Dupa mai multe tentative esuate (in diverse stadii), Galatiul ar putea avea, in sfarsit un port modern de ambarcatiuni turistice, care sa-i confirme statutul de cel mai mare port de pe Dunarea maritima.

In ultimii ani, au existat mai multe tentative in acest sens, insa niciuna dintre investitii nu s-a ridicat un standard acceptabil: cele private au fost de prea mica anvergura si cu dotari rudimentare, iar cea publica, in valoare de 800.000 de euro si facuta in 2009, sub mandatul ministresei Elena Udrea, s-a dovedit un mare esec din cauza amplasarii foarte proaste, in calea sloiurilor.

Urmarea a fost ca, daca in studiul de fezabilitate realizat in 2009 se specifica faptul ca "toate cele 80 de locuri de acostament realizate se vor ocupa in cel mult sase luni, ulterior fiind nevoie de extinderi succesive la 120 si apoi la 150 de locuri", realitatea s-a dovedit cu totul alta.

Mai exact, in cei opt ani de inaugurare (si sapte de folosinta, caci activitatea a inceput de facto in martie 2010) portul s-a depreciat continuu, acum doar 30 de locuri mai sunt bune pentru acostarea ambarcatiunilor de agrement (de fapt, inchiriate sunt numai sapte), iar municipalitatea galateana (care are in administrare instalatia) a pierdut circa 100.000 de euro din activitatea de exploatare. Aici ar putea lua nastere o zona de agrement, demna de un oras port cu spatii de petrecere a timpului liber, dar si un golf de ambarcatiuni", a declarat Pucheanu.

"Municipalitatea nu isi permite sa dezvolte cu fonduri proprii un proiect de o asemenea anvergura, insa in urma discutiilor pe care le-am avut cu o serie de investitori privati, am constatat ca exista un mare interes pentru aceasta oportunitate de afaceri", a mai spus primarul Galatiului. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro