Fertilizarea in vitro, subiectul sensibil atacat frontal de BOR: "Selectarea unuia sau a doi embrioni inseamna uciderea unei fiinte vii"

Fertilizarea in vitro, subiectul sensibil atacat frontal de BOR:

Chiar daca intr-o astfel de situatie nu este considerat adulter (asa cum se intampla in cazul fertilizarii cu material provenit de la un tert), chestiunile de bioetica sunt intalnite si aici. "Surplusul" de embrioni este congelat si utilizat in cadrul unor proceduri ulterioare sau este pur si simplu distrus, ceea ce din punct de vedere al Bisericii este distrugerea unei vieti. Problemele acestea artificiale inseamna sa il concuram pe Dumnezeu, sa trecem peste voia Lui", a spus preotul Sidei, care a marturisit ca o perioada lunga de timp, el si sotia sa nu au putut avea copii si s-a gandit sa infieze doi copii ramasi fara parinti in urma cutremurului din 1977.

acum 105 luni (8 Aug 2015)

Cea mai mare dorinta a unei familii este de a aduce pe lume un copil. Din cauze multiple, numarul cuplurilor infertile din Romania este in crestere, iar o alternativa la care apeleaza multe familii este fertilizarea in vitro. Spre exemplu, o alta situatie a fost intalnita la Timisoara cazul devenind cunoscut in toata tara dupa ce o femeie a cerut in instanta sa fie declarata mama naturala a copiilor nascuti de sora ei, ramasa insarcinata prin fertilizare in vitro dupa ce a fost inseminata cu materialul genetic al surorii si sotului ei.

Aceasta si multe alte situatii ridica mari probleme de bioetica, acesta fiind si motivul pentru care in multe state, lucrurile nu sunt reglementate. Probleme de morala crestina ridica, insa, si cea mai intalnita procedura de fertilizare in vitro, tehnica prin care femeia este inseminata cu material genetic provenit de la propriul sot. Chiar daca intr-o astfel de situatie nu este considerat adulter (asa cum se intampla in cazul fertilizarii cu material provenit de la un tert), chestiunile de bioetica sunt intalnite si aici.

Cea mai mare problema o reprezinta utilizarea embrionilor rezultati in urma fecundarii in vitro pentru ca femeia este supusa unei prelevari de ovocite care sunt unite cu materialul genetic al sotului, rezultand, astfel, mai multi embrioni, iar din acel moment vorbim de existenta vietii.

"Surplusul" de embrioni este congelat si utilizat in cadrul unor proceduri ulterioare sau este pur si simplu distrus, ceea ce din punct de vedere al Bisericii este distrugerea unei vieti. Potrivit parintelui Vasile Raduca, membru al Comisiei de Bioetica din cadrul BOR, Comisia a intocmit un document privind fertilizarea in vitro, dar acesta nu a fost inca aprobat de Sfantul Sinod pentru a fi considerat punctul de vedere al Bisericii Ortodoxe.

Parintele Raduta a explicat, ca fertilizarea in vitro implica doua probleme majore: supunerea... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro