EXCLUSIV Creatorul efectelor speciale din "Star Wars", "Alien" si "Braveheart", la Adevarul Live, de la ora 14.00

A lucrat ca asistent de director de imagine pentru reclame timp de opt ani, mai inainte de a trece la efecte speciale in filme de lungmetraj si de televiziune. Numele sau este legat de productii celebre, pline de efecte speciale, de la Conan The Barbarian (1981) si Return Of The Soldier (1982), la mai recentele Leviathan (1989), Leon (1994, regia Luc Besson), Braveheart (1995), The Fifth Element (1997, pentru care primeste un al treilea Oscar), Lost In Space (1998), Underworld (2003), Hellboy (2005), Weapon (2011) si Ghost Rider: Spirit of Vengeance (2012).

acum 99 luni (22 Jan 2016)

Nick Allder a povestit, la Adevarul Live, despre inceputul carierei sale in cinematografiei, vorbind despre legaturile cu regizorii Luc Besson si Ridley Scott, dar si despre primul sau salariu.

"Am inceput sa lucrez in domeniu la noua ani, eram in jurul camerelor de luat vederi. Am lucrat apoi la un film in Egipt si acolo am inceput sa ma ocup de efecte speciale. Un salariu bun in perioada aia era in jur de 20 de lire pe saptamana. La filmul din Egipt am fost platit cu 40 de lire pe saptamana, era o avere.

Legatura cu Luc Besson mi-a fost facuta de Ridley Scott, un alt regizor minunat.

Insa in spatele hiturilor de la box-office se afla si multe orgolii si certuri, povesteste Allder. Nu pot da nume, dar sunt unii si cu care e foarte greu de lucrat, sunt dificili", spune el.

Allder a povestit si despre primele filme din Romania, de ce a fost mai intai speriat de tara si cum Adrian Sarbu a fost cel care l-a convins ca si aici se poate lucra eficient si profesionist.

"Parerea mea este ca personalul pe care-l angajam aici, din Romania, este la fel de bun precum cel pe care-l aducem cu noi din SUA. De multe ori, regizorii iau din Romania personal si echipe pentru a turna filme in Franta, in Maroc, este un export de talent, va fura intr-un fel talentul local pentru ca stiu ca se pot baza pe romani.

Am venit in Romania pentru a face ultimul film din seria "Nemuritorul", Romania era foarte tanara la vremea aceea, nici macar masini nu vedeam - cu exceptia Mercedesurilor negre, care erau "mafia ruseasca", daca pot spune asta. Am plecat sa cautam mari rezervoare de apa din Europa de Est si nu voiam in Romania, dar n-am avut de ales si am venit aici. La un moment dat am iesit cu oamenii de la studio, iar Adrian Sarbu m-a intrebat ce vreau. I-am spus si a doua zi, la 10, beam cafea si a venit cu un plan. La fel si cu o scena mare, aveam nevoie si a facut-o peste noapte. Pent... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro