Zbor inaugural al primului avion de pasageri dezvoltat de China

Zbor inaugural al primului avion de pasageri dezvoltat de China

Aceasta din urma a declarat succesul acestui proiect drept un motiv de mandrie nationala, doar alte sase tari din lume au reusit sa produca un avion de linie de asemenea dimensiuni, mai ales in contextul in care doar in urma cu cateva zile China a lansat la apa primul portavion produs in intregime pe piata interna. Cei de la Boeing estimeaza ca, doar pentru a face fata pietei interne, companiile aeriene chineze vor fi nevoite sa achizitioneze peste 6,000 de avioane de pasageri, de diferite marimi, al caror cost se apropie de 1 trilion $.

acum 42 luni (6 May 2017)

Avionul C919, dezvoltat si produs de Commercial Aircraft Corp., sau COMAC pe scurt, era initial programat sa fie gata in anul 2012, cu primul sau zbor in anul 2016. In ciuda acestor intarzieri, COMAC va reprezenta un competitor serios in viitor pentru liderii pietei aviatiei civile Boeing si Airbus, dat fiind faptul ca C919 va avea un pret cu pana la 50% mai mic decat modelele produse de competitorii americani si europeni. Acest prim model al avionului, aflat inca in teste, a decolat de la aeroportul Pudong din Shanghai, evenimentul fiind transmis in direct de media de stat chineza. Aceasta din urma a declarat succesul acestui proiect drept un motiv de mandrie nationala, doar alte sase tari din lume au reusit sa produca un avion de linie de asemenea dimensiuni, mai ales in contextul in care doar in urma cu cateva zile China a lansat la apa primul portavion produs in intregime pe piata interna. Ambitia Chinei de a-si dezvolta propria industrie de aviatie civila dateaza din anii 1970, atunci cand sotia lui Mao Zedong, Jiang Qing, a sustinut personal dezvoltarea acestui sector. Industria aviatiei comerciale din China nu poate depinde in totalitate de importuri", a declarat Li Jiaxiang, seful autoritatii pentru aviatia civila din China. Avand intre 150 si 170 de locuri pentru pasageri, C919 va reprezenta un concurent pentru Boeing 737 si Airbus 320. Avionul nu este dezvoltat in intregime in China, motorul, partea de electronica, rotile, franele si multe alte componente fiind fabricate in principal in Europa si Statele Unite. Pretul avionului este anuntat de a fi in jur de 500 milioane $, cu aproximativ 100 milioane $ sub pretul de catalog al competitorilor sai. Mass media chineza a anuntat ca exista deja comenzi pentru 570 de aparate C919 din partea companiilor de aviatie chineze. Se estimeaza ca piata globala a aviatiei civile va avea o valoare totala de 2 trilioane $ in urmatorii 20 de ani. Cei de la Boeing estimeaza ca, doar pentru a face fata pietei interne, compani... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro