YouTube a inchis doua canale nord-coreene. Mediul academic din Occident cere deblocarea lor pentru a studia miscarile regimului de la Phenian

YouTube a inchis doua canale nord-coreene. Mediul academic din Occident cere deblocarea lor pentru a studia miscarile regimului de la Phenian

Stimmekoreas ar fi fost administrat de un simpatizant al regimului nord-coreean care traieste in afara tarii si care publica imagini de inalta rezolutie cu continut propagandistic, realizate de agentia de presa de stat de la Phenian, in mai multe limbi, potrivit expertului american in controlul armelor Jeffrey Lewis, citat de The Guardian.

acum 65 luni (9 Sep 2017)

Cel mai popular canal de YouTube dedicat Coreei de Nord era Stimmekoreas, cu peste 20.000 de abonati. Stimmekoreas ar fi fost administrat de un simpatizant al regimului nord-coreean care traieste in afara tarii si care publica imagini de inalta rezolutie cu continut propagandistic, realizate de agentia de presa de stat de la Phenian, in mai multe limbi, potrivit expertului american in controlul armelor Jeffrey Lewis, citat de The Guardian. Canalul Uriminzokkiri este direct legat, potrivit expertului amintit, de serviciul de propaganda al Coreei de Nord si publica materiale care pareau a fi destinate diasporei nord-coreene. Mediul academic occidental utilizeaza materialele oficiale publicate de Phenian, cum ar fi clipurile de la lansarile de rachete, pentru a evalua cat de puternice sunt dispozitivele pe baza vitezei de acceleratie, potrivit lui Lewis, care a facut un apel catre YouTube sa deblocheze cele doua canale invocand interesele nationale americane privind securitatea. Pe langa informatiile de ordine tehnic care pot fi obtinute sau deduse din continutul video difuzat de cele doua canale nord-coreene, expertii pot invata multe despre oamenii din preajma dictatorului Kim Jong-un, cum ar fi care figuri politice devin mai importante sau, dimpotriva, rolul cui slabeste in sfera politica nord-coreeana. YouTube nu a comentat deocamdata referitor la motivele inchiderii celor doua canale, dar decizia ar putea avea legatura cu veniturile din publicitate pe care cele doua canale le obtineau, care ar fi incalcat sanctiunile impuse de SUA Coreei de Nord. In noiembrie, 2016, platforma de distribuire de continut video online a inchis mai multe conturi ale unor televiziuni si agentii de la Phenian, precum, KoreanCentralTV1, Chosun TV, NK Propaganda si KCTV Stream. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro