Valoarea punctului amenzii rutiere va fi plafonata la 145 de lei, pentru a nu genera cresteri excesive in urma majorarii salariului minim brut

Valoarea punctului amenzii rutiere va fi plafonata la 145 de lei, pentru a nu genera cresteri excesive in urma majorarii salariului minim brut

Concret, reprezentantii Ministerului Afacerilor Interne (MAI) au anuntat marti ca valoarea punctului-amenda va fi plafonata la nivelul anului 2017, adica la 145 de lei in conditiile in care odata cu majorarea salariului minim brut pe economie, de la 1 ianuarie 2018, punctul de amenda ar fi trebuit sa creasca la 190 de lei. Cu nu mai putin de 97 de decese la fiecare milion de cetateni, Romania este surclasata doar de Bulgaria, unde anul trecut au murit 99 de persoane in urma accidentelor rutiere, la fiecare milion de locuitori.

acum 47 luni (28 Nov 2017)

Suntem pe locul doi in Europa la numarul de decese din accidente rutiere, dar autoritatile par ca ignora acest lucru si pregatesc o noua masura populista: plafonarea amenzilor rutiere, desi salariul minim creste. Concret, reprezentantii Ministerului Afacerilor Interne (MAI) au anuntat marti ca valoarea punctului-amenda va fi plafonata la nivelul anului 2017, adica la 145 de lei in conditiile in care odata cu majorarea salariului minim brut pe economie, de la 1 ianuarie 2018, punctul de amenda ar fi trebuit sa creasca la 190 de lei. "In conditiile in care conform programului de guvernare sunt preconizate cresteri ale salariului minim brut pe economie, pentru a nu creste excesiv cuantumul amenzilor raportat la veniturile cetatenilor si la gravitatea faptelor, aceasta masura va fi propusa spre adoptare in sedinta de Guvern", a afirmat Monica Dajbog, purtatorul de cuvant al MAI.

Potrivit Codului Rutier, amenzile contraventionale se stabilesc in functie de numarul punctelor-amenda aplicate, iar printr-o Hotarare de Guvern s-a decis ca valoarea unui punct-amenda reprezinta 10% din salariul minim brut pe economie.

Romanilor le este frica de amenzi

Specialistii sustin insa ca sanctiunile nu ar trebui plafonate ca pentru foarte multi soferi frica de amenda este mai puternica decat teama producerii unui accident, iar amenzile mai mari nu ar face decat sa-i disciplineze pe teribilisti. Atunci cand greselile sunt majore si duc la pierderi de vieti omenesti sau la invaliditati, atunci este nevoie de metode de punitie care, din pacate, nu prea au efectul scontat la noi. Pentru cei mai multi dintre soferi, frica de amenda este mai concreta decat faptul ca ar putea face un accident", a explicat, pentru "Adevarul", psihologul Ionel Simionca, vicepresedintele Asociatiei de Psihologie si Siguranta Rutiera - PsihotrafiQ. Trebuie sa ne raportam la ce inseamna riscuri la aglomerarea actuala, nu ne raportam la ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro