Uzina Roman ar putea incheia un contract de 100 de milioane de euro. Pakistanezii vor sa cumpere 500 de autocamioane

Uzina Roman ar putea incheia un contract de 100 de milioane de euro. Pakistanezii vor sa cumpere 500 de autocamioane

Cea mai mare uzina de stat a Brasovului si ultima ramasa in picioare ar putea semna un contract de 100 de milioane de euro pentru livrarea de camioane in Pakistan. Areo masa totala de 32 de tone, este dotat cu echipament de remorcare si este folosit la operatiuni de tip Recovery.

acum 30 luni (1 Feb 2018)

Cea mai mare uzina de stat a Brasovului si ultima ramasa in picioare ar putea semna un contract de 100 de milioane de euro pentru livrarea de camioane in Pakistan. Este vorba despre 500 de autocamioane cu 200.000 de euro bucata. Uzina brasoveana a trimis inca de anul trecut doua camioane pentru a fi testate de pakistanezi. Acestea au trecut absolut toate testele inclusiv cele de functionare pe vreme severa. Are motor diesel Man Euro 3 si o putere de 430 CP. Areo masa totala de 32 de tone, este dotat cu echipament de remorcare si este folosit la operatiuni de tip Recovery. Acesta are motor diesel Man Euro 3, o putere de 330 CP si o masa totala de 22 de tone. Este echipat cu o platforma cu covergi si este recomandat pentru transportul echipamentelor speciale ale soldatilor. Din cate stim nu au mai negociat si cu alte fabrici producatoare, semn ca noi sutem in carti si sunt sanse mari ca acest contract sa se materializeze", a declarat Carol Rugacs, director de productie si administratorul Roman SA.

Uzina este in reorganizare

Viata uzinei "Roman" a inceput in anul 1921, cand s-a infiintat Societatea Romloc, unde se reparau locomotive si vagoane. De-a lungul anilor, uzina a trecut prin numeroase transformari, de nume, dar si din punctul de vedere al produselor. Dupa nationalizare, in 1953, uzina a fost botezata "Steagul Rosu", iar guvernul de atunci i-a dat o noua destinatie: producerea primelor autocamioane romanesti. Atunci s-au produs 700 de camioane, iar in 1977 s-a ajuns la o productie record de 33.000 de masini pe an.

Si numarul de angajati a crescut vertiginos de la un an la altul. Daca in 1954 fabrica avea 4.400 de salariati, in 1978 s-a ajuns la 26.000. "Steagul Rosu" devenise cea mai mare uzina din Brasov si un succes peste hotare.

Timp de cinci decenii, "Steagul Rosu" a fost emblema orasului. Fabrica a fost rebotezata Roman SA si nu a mai cunoscut gloria de alt... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro