Upside Down - campania care transforma resturile de materiale aruncate la gunoi in obiecte noi

Upside Down - campania care transforma resturile de materiale aruncate la gunoi in obiecte noi

Inspiratia lor a venit a venit dupa o calatorie a Andreei in India, unde a descoperit potentialul conceptului de "upcycling" (refolosirea obiectelor intr-un mod original) si a inteles ca obiectele aruncate la gunoi, precum vechi anvelope auto, conserve si textile pot avea o viata noua, reducand astfel impactul deseurilor asupra mediului inconjurator. Conceptul este unul simplu: Upside Down colecteaza bannere stradale uzate, prelate vechi de camion, camere de cauciuc resturi de materiale textile, si alte deseuri textile, pe care apoi le transforma in huse pentru laptopuri, coperte de carte, portofele si alte accesorii atractive, viu colorate, cu un design modern.

acum 67 luni (25 Feb 2015)

Inspiratia lor a venit a venit dupa o calatorie a Andreei in India, unde a descoperit potentialul conceptului de "upcycling" (refolosirea obiectelor intr-un mod original) si a inteles ca obiectele aruncate la gunoi, precum vechi anvelope auto, conserve si textile pot avea o viata noua, reducand astfel impactul deseurilor asupra mediului inconjurator.

Reintoarsa in Romania, Andreea a decis sa aduca acest concept si in tara sa de origine, asa ca a pus pe picioare compania Upside Down. Sansa i-a suras cand, alaturi de Roxana si de un alt prieten, Alexandru Pohont, a castigat Social Impact Award in anul 2012. Recompensa acestei competitii a fost sprijinul de care aveau nevoie pentru a-si pune in practica visul si a incepe afacerea pe care o planuisera. Aceasta prima finantare a acoperit si primele investitii:cateva masini de cusut la mana a doua, chiria unui spatiu de lucru si plata salariilor pentru productia primelor creatii.

In 2014, Upside Down a fost desemnata afacerea ambasadoare pentru Romania a campaniei "Generation Awake", o initiativa a Comisiei Europene de a incuraja reutilizarea optima a resurselor si conceptul economiei circulare.

Conceptul este unul simplu: Upside Down colecteaza bannere stradale uzate, prelate vechi de camion, camere de cauciuc resturi de materiale textile, si alte deseuri textile, pe care apoi le transforma in huse pentru laptopuri, coperte de carte, portofele si alte accesorii atractive, viu colorate, cu un design modern. Cateva exemple in acest sens sunt trusele de prim ajutor pentru Crucea Rosie, mape pentru o firma de training si genti speciale pentru festivalul de muzica Electric Castle, realizate din bannerele vechi ale companiei (care companie?).

Activitatea companiei are o puternica componenta educationala, incercand sa determine publicul sa acorde mai multa atentie "vietii de apoi" a produselor pe care le folosesc. Noi, insa, pute... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro