UPDATE Marinar roman ucis in Libia, la bordul vasului grecesc pe care lucra. Nava a fost tinta unui atac cu racheta

UPDATE Marinar roman ucis in Libia, la bordul vasului grecesc pe care lucra. Nava a fost tinta unui atac cu racheta

Una dintre victime este de nationalitate romana si este din Galati, in timp ce a doua este un grec in varsta de 29 de ani. In astfel de cazuri, Compania de Asigurari este cea care acopera cheltuielile mari de repatriere, inmormantare si urmasii pot sa beneficieze de o suma de despagubire. Ministerul de Externe informeaza ca o racheta lansata de catre un avion de vanatoare neidentificat a explodat la bordul unei nave aflata in portul libian Derna, Libia, incidentul soldandu-se cu decesul a doi membri ai echipajului, un cetatean roman si un cetatean grec, precum si cu ranirea altor doi membri, cetateni filipinezi, care ulterior au fost transportati la tarm pentru ingrijiri medicale.

acum 114 luni (5 Jan 2015)

Una dintre victime este de nationalitate romana si este din Galati, in timp ce a doua este un grec in varsta de 29 de ani. Cei doi erau aproape de sfarsitul contractului si urmau sa vina in curand in Romania, a declarat liderul Sindicatului Navigatorilor din Constanta, Adrian Mihalcioiu. Bombardamentul s-a soldat si cu doi raniti dintre cei 26 de membri ai echipajului petrolierului Araevo ce naviga sub pavilion liberian. Atacul a avut loc "in cursul serii", a precizat paza de coasta pentru AFP, adaugand ca petrolierul efectua o cursa interna si era ancorat cu 1.600 de tone de petrol in rezervoare in momentul in care a fost atacat. Dintre cei 26 de membri ai echipajului, 21 sunt filipinezi, trei greci si doi romani. Un purtator de cuvant al fortelor armate libiene a confirmat luni ca armata a bombardat un petrolier "suspect" in portul Derna. "Un vapor suspect a fost bombardat duminica de fortele aeriene libiene", a declarat pentru AFP acest purtator de cuvant, colonelul Ahmed Mesmari, adaugand ca echipajul petrolierului nu s-a supus ordinelor de a se opri pentru a fi perchezitionat inainte de a intra in port, noteaza Mediafax. UPDATE Reprezentantul Sindicatului Liber al Navigatorilor din Constanta Adrian Mihalcioiu a declarat pentru Adevarul ca nava nu avea cum sa fie suspecta pentru ca a mers in porturi din Libia de nenumarate ori in ultimii 3 ani. Vasul a fost construit in 1991 si era considerat un petrolier de capcitate mica spre medie - 28.000 tone deadweight. Nava detinuta de compania greceasca Aegean Oil a transportat in ultimii ani produse petroliere intre Libia, Grecia, Belgia si Malta. In momentul atacului era ancorata in portul Derna si dupa ce a terminat operatiunile de incarcare - descarcare, vasul a plecat catre portul Grecesc Pireu. Adrian Mihalcioiu a explicat ca marinarii de la bord nu aveau contracte facute sub tutela Federatiei Internationale a Transportatorilor (ITF) si din aceasta cauza este foarte probabil ca navigatorul decedat sa fi avut doar o... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro