Un roman si-a construit doua avioane: "Am fost surprins sa vad cat de usor zboara. Nu simteam nimic la mansa"

Un roman si-a construit doua avioane:

Cu pregatirea de inginer energetician la baza, cu experienta de la Palatul Copiilor in spate, dar si cu multe ore de studiu al manualelor de aviatie, pilotul ploiestean a proiectat mai intai pe hartie primul sau avion: Condor. Din 87 de ore de zbor cat am avut cu el, am avut patru ruperi de motor in aer, asa ca am fost nevoit sa-l schimb cu un motor Rotax 912, iar de atunci nu am mai avut necazuri", explica pilotul.

acum 48 luni (23 Oct 2016)

Multi oameni sunt pasionati de zbor, dar foarte putini isi imping patima la extrem. Este si cazul pilotului de incercari Dragos Stoicescu: Falcon si Condor sunt copiii lui, doua avioane ultrausoare, pe care le-a mesterit impreuna cu alti doi colegi, intr-o hala a societatii pe care o detine in Ploiesti.

Dragos Stoicescu recunoaste ca slabiciunea pentru avioane o are inca din copilarie, atunci cand, la Clubul Pionierilor din Ploiesti, construia aeronave de mici dimensiuni, cu motor "din zgarci", cu anvergura aripilor de cel mult un metru. Zborul i-a intrat in sange, astfel ca, student fiind la Facultatea de Energetica, a incercat sa intre in aviatie, doar ca o usoara miopie l-a impiedicat sa treaca de criteriile militare impuse in anii `70 pilotilor. A intrat atunci oficial in randul pilotilor civili, iar la finele anilor `90 a intrat in lotul pilotilor de acrobatie al Romaniei. Sa faci acrobatie aeriana este ca si cand ai manca acelasi fel de mancare de 15 ori pe zi, ani la rand. Cu pregatirea de inginer energetician la baza, cu experienta de la Palatul Copiilor in spate, dar si cu multe ore de studiu al manualelor de aviatie, pilotul ploiestean a proiectat mai intai pe hartie primul sau avion: Condor. Am lucrat la el eu impreuna cu doi salariati de-ai mei, dar am apelat si la experienta unui inginer si a unor mecanici din Brasov care cunosteau secretele duraluminiului", spune Stoicescu.

Cele doua avioane

S-a lucrat in ritm alert la avion, desi munca a fost una extrem de migaloasa, doar la aripi a fost nevoie de 15.000 de nituri. Din 87 de ore de zbor cat am avut cu el, am avut patru ruperi de motor in aer, asa ca am fost nevoit sa-l schimb cu un motor Rotax 912, iar de atunci nu am mai avut necazuri", explica pilotul.

Cu noul motor, Condor zbura perfect, dar nu putea face si acrobatii in aer, detaliu de neadmis pentru un pilot de incercari, asa ca Dragos Stoicescu de... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro