Un marinar rus beat a esuat cu o nava de 7.000 de tone, cu toata viteza, pe coastele Scotiei

Un marinar rus beat a esuat cu o nava de 7.000 de tone, cu toata viteza, pe coastele Scotiei

Cargoul Lysblink Seaways era in drum de la Belfast, in Irlanda de Nord, catre Skogn, in Norvegia, atunci cand a intrat cu toata viteza in tarmul stancos, langa Kilchoan, de pe Peninsula Ardnamurchan, pe 18 februarie. Regula zero alcool consumat Proprietarul navei, DFDS, are o politica de toleranta zero fata de consumul de alcool la bord si ar fi trebuit sa efectueze teste aleatoare atat in privinta consumului de alcool, cat si de droguri.

acum 94 luni (24 Nov 2015)

Cargoul Lysblink Seaways era in drum de la Belfast, in Irlanda de Nord, catre Skogn, in Norvegia, atunci cand a intrat cu toata viteza in tarmul stancos, langa Kilchoan, de pe Peninsula Ardnamurchan, pe 18 februarie.

De opt ori peste nivelul maxim de alcool in sange admis

O ancheta asupra incidentului a stabilit ca ofiterul-sef, in varsta de 36 de ani, singurul de cart in momentul naufragiului, a devenit "neatent... din cauza efectelor consumului de alcool", preciza intr-un raport, prezentat saptamna trecuta, Bransa de anchetare a accidentelor maritime (Marine Accident Investigation Branch, MAIB).

Cantitatea de alcool pe care a consumat-o l-a impiedicat sa efectueze ajustari cruciale ale cursului, se arata in raport, iar sistemul de alarma al navei, care ar fi putut alerta restul echipajului, nu era pornit.

Un test al alcoolului in aerul respirat, la care ofiterul-sef a fost supus la cateva ore dupa accident, a relevat o alcoolemie de 2,71 mg/ml - aproape de opt ori peste limita maxima admisa in cazul marinarilor profesionisti in Marea Britanie (0,27% alcool in sange, conform terminologiei americane). Regula zero alcool consumat

Proprietarul navei, DFDS, are o politica de toleranta zero fata de consumul de alcool la bord si ar fi trebuit sa efectueze teste aleatoare atat in privinta consumului de alcool, cat si de droguri.

Consumul de rom nu a fost singura cauza care a contribuit la accident, in urma caruia din nava s-au scurs 25 de tone de motorina in apele de coasta.

Ancheta a relevat, de asemenea, practici de navigatie nesatisfacatoare si o lipsa a masurilor de control care, daca ar fi fost implementate, ar fi condus la evitarea accidentului.

Raportul nu prezinta recomandari, avand in vedere ca proprietarul navei a luat deja masuri, inclusiv renuntarea la aducerea de bauturi la bord... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro