Un maramuresean pasionat de aviatie si-a facut aerodrom privat. "Noul meu avion are nevoie de pista mai lunga"

Un maramuresean pasionat de aviatie si-a facut aerodrom privat.

A urmat liceul, unde a avut ocazia, la o ora de premilitarie (pregatire pentru apararea patriei pe care o faceau elevii inainte de Revolutie), sa se insrie la cursuri de planorism, iar dupa absolvirea cursului a vrut sa se inscrie la scoala de ofiteri in aviatie. "STOL CH 701, pe care-l aveam eu, se preta pentru zona de munte, de deal, pentru ca facea aterizari scurte, insa zbura mai incet decat asta, zbura cu 120 de kilometri pe ora, iar acesta zboara cu 200, 220 km pe ora, dar are nevoie de mai mult loc la aterizare.

acum 44 luni (10 May 2016)

Primul aparat de zbor si l-a construit singur. Avea in jur de 30 de ani si o pasiune de nestavilit pentru tot ce inseamna aparat de zbor. Chiar daca a ratat scoala de ofiteri de aviatie din cauza ca parintii nu au fost de acord, pasiunea lui nu au reusit sa o reduca. Asa ca a avut nevoie doar de o schita si multa determinare, pentru a-si construi primul motodeltaplan.

Interesul lui pentru tot ce avea legatura cu zborul vine chiar mai de departe in timp, din copilarie. Nu aveam de unde sa stiu multe lucruri, dar eram curios. Stand cu vitele ma uitam la pasari si nu intelegeam cum de stau ele in aer fara sa dea din aripi si nu cad.

A urmat liceul, unde a avut ocazia, la o ora de premilitarie (pregatire pentru apararea patriei pe care o faceau elevii inainte de Revolutie), sa se insrie la cursuri de planorism, iar dupa absolvirea cursului a vrut sa se inscrie la scoala de ofiteri in aviatie. Ghinionul lui insa a fost ca avea nevoie de acordul parintilor.

Aparatul de zbor ultrausor FOTO Angela Sabau

Acum isi aminteste cu mandrie ca in 2003 a fost primul roman care a avut propriul lui aparat de zbor de mici dimensiuni pe care l-a inmatriculat in tara.

Schimb de avioane intre pasionati

Ultimul avion l-a achizitionat in urma cu trei ani. Nu vrea sa spuna ce suma a dat pe el, dar a facut schimb cu cel vechi cu cineva din Austria, care avea nevoie de un aparat cu specificatile pe care le avea avionul lui, pentru ca erau diferente intre cele doua aparate si fiecare dintre ele se preta la conditiile de relief ale celuilalt.

"STOL CH 701, pe care-l aveam eu, se preta pentru zona de munte, de deal, pentru ca facea aterizari scurte, insa zbura mai incet decat asta, zbura cu 120 de kilometri pe ora, iar acesta zboara cu 200, 220 km pe ora, dar are nevoie de mai mult loc la aterizare. Ambele ajungeau la 4.000 de metri altitudine... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro