Un inginer roman din Germania spulbera mitul masinilor second-hand cu kilometri putini: "Ce motiv ar avea cineva sa vanda la un pret substantial mai mic?"

Un inginer roman din Germania spulbera mitul masinilor second-hand cu kilometri putini:

Erori in bord sau coduri de eroare legate de senzorii de impact Lipsa airbag-urilor sau erori in instrumentul de bord care semnalizeaza probleme la airbag-uri Modificari aduse ECU-urile care controleaza airbag-urile sau a celor care controleaza scaunele sau instrumentul de bord Schimbarea volanului Geometria rotilor nu este corecta ("unghiul de fuga"), poate fi verificata foarte usor inainte de a cumpara masina. "Cine este dispus sa plateasca sute de euro pe an pentru asigurarea obligatorie, sute de euro pentru impozit (variaza mult in functie de vechime, tipul de combustibil etc.), locul de parcare sau garajul unde este tinuta (de multe ori parcarea se plateste lunar), costul inspectiei o data la doi ani? In cartea service se pot gasi informatii despre schimburile de ulei, schimburile de lichid de frana, schimburile de placute de frana, discuri de frana si alte informatii legate de intretinerea masinii. De asemenea kilometri indicati de instrumentul de bord trebuie sa aiba o valoare identica cu datele din cartea service", mai arata specialistul potrivit caruia informatii despre accidente, reparatii sau alte interventii care s-au facut la masina respectiva nu sunt continute de cartea service a masinii. De obicei, acele masini sunt in garantie, nefiind mai vechi de 4 ani sau detin un contract de intretinere, ceea ce inseamna ca firma care detine masina are interesul sa se foloseasca cat mai mult de ea fara defectiuni, asa ca masina este bine intretinuta.

acum 26 luni (13 Jun 2017)

Paul Danci este un inginer roman stabilit in Germania si lucreaza ca expert in domeniul sigurantei auto pentru marci ca BMW, Audi sau Volkswagen.

Intr-un ghid al romanului care vrea sa isi cumpere masina second-hand din Germania, realizat pentru "Adevarul", Paul Danci arata care sunt cateva din capcanele in care pot cadea cumparatorii de masini second-hand.

"Cei care vand masini vor sa-si vanda de pe stoc asa ca unii apeleaza si la unele metode de a masinilor ca sa poata fi vandute mai repede sau la un pret mai mare. Se poate intampla de multe ori ca si proprietarii de masini cand vor sa-si vanda masina personala sa apeleze la aceleasi metode. De multe ori, masini care sunt catalogate ca si dauna totala sunt cumparate de indivizi care le duc in service-urile lor si le , iar apoi le vand pe diferite site-uri ca si masini fara accident", arata inginerul roman. Aceste semne pot fi: Urme vizibile la punctele de imbinare ale componentelor caroseriei sau diferente de culoare sau nuante intre componentele caroseriei Coduri de eroare care nu pot fi sterse cand se incearca stergerea lor. Erori in bord sau coduri de eroare legate de senzorii de impact Lipsa airbag-urilor sau erori in instrumentul de bord care semnalizeaza probleme la airbag-uri Modificari aduse ECU-urile care controleaza airbag-urile sau a celor care controleaza scaunele sau instrumentul de bord Schimbarea volanului Geometria rotilor nu este corecta ("unghiul de fuga"), poate fi verificata foarte usor inainte de a cumpara masina. "Faptul ca masina este localizata fizic in Germania nu mai confera un inalt grad de siguranta legat de modificarea odometrului.

"Cine este dispus sa plateasca sute de euro pe an pentru asigurarea obligatorie, sute de euro pentru impozit (variaza mult in functie de vechime, tipul de combustibil etc.), locul de parcare sau garajul unde este tinuta (de multe ori parcarea se plateste lunar), costul inspectiei o data ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro