Ultimatum pentru Centura Brasovului: 31 decembrie 2015. Constructia a inceput acum 14 ani, dar soseaua de 20 de kilometri tot nu e gata

Ultimatum pentru Centura Brasovului: 31 decembrie 2015. Constructia a inceput acum 14 ani, dar soseaua de 20 de kilometri tot nu e gata

CNADNR a platit 10.000 de lei pe luna pentru paza lucrarilor de la tronsonul I, iar acum va plati un milion de lei pentru supervizarea lucrarilor la tronsonul II, un fel de asiguare ca noul contructor isi va face bine treaba. Valoarea estimata a investitiei a fost de 118 milioane de lei, dar un cpnsortiu de firme Viarom Construct SA - Maxidesign SRL - Beta Cops SRl, a oferit un pret de 64 de milioane de lei.

acum 118 luni (21 Nov 2014)

Lucrarile la Ocolitoarea Brasovului au fost mult intarziate deoarece firmele desemnate sa execute lucrarile au abandonat santierele. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a reusit sa obtina o ultima amanare si a semnat un nou contract de finantare in conformitate cu care data limita pana la care pot fi cheltuiti banii europeni este 31 decembrie 2015. CNADNR a platit 10.000 de lei pe luna pentru paza lucrarilor de la tronsonul I, iar acum va plati un milion de lei pentru supervizarea lucrarilor la tronsonul II, un fel de asiguare ca noul contructor isi va face bine treaba.

16 firme au fost interesate de reluarea lucrarilor la primul tronson al ocolitoarei Brasovului, dupa ce compania Alpine a intrat in insolventa si abandonat lucrarile. Cea mai buna oferta a fost a unui consortiu din Italia, iar investitia se ridica la 88 de milioane de lei. Vara aceasta ar fi trebuit sa se circule in zona, dar lucrarile au fost intarziate si de faptul ca banii au fost dati cu taraita. Tronsonul are o lungime de 7,2 km si porneste din zona Darste (din ocolitoarea actuala, pe care va fi construit un pod peste paraul Timisul Sec), ocoleste rampa de gunoi, intersecteaza drumul spre Tarlungeni, ocoleste CET, traverseaza zona Timis-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfantu Gheorghe) in giratoriul din zona Stabilus. Pe langa realizarea caii de rulare la doua benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 si calea ferata care duce spre Targu Secuiesc.

Ca pe autostrada pe tronsonul II

Pentru dublarea celui de al doilea tronson au fost 21 de oferte. Valoarea estimata a investitiei a fost de 118 milioane de lei, dar un cpnsortiu de firme Viarom Construct SA - Maxidesign SRL - Beta Cops SRl, a oferit un pret de 64 de milioane de lei. Dublarea tronsonului II care leaga DN 11, iesirea din Brasov spre Harman, de DN 13, iesirea din Brasov spre Targu-Mures este absolut necesara pentru ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro