UE: Metroul spre Otopeni are o ruta nepractica si ocolitoare. Reactia Metrorex

UE: Metroul spre Otopeni are o ruta nepractica si ocolitoare. Reactia Metrorex

Pe hartie, planurile Ministerului Transporturilor arata ca magistrala M6 va pleca de la actuala statie 1 Mai, va ocoli prin Pajura, Piata Montreal si va iesi din Bucuresti prin nord, in zona Garii Baneasa. Insa, oficialii de la Bruxelles nu inteleg de ce aceasta noua magistrala trebuie sa faca un ocol prin Pajura si, mai mult, de ce pleaca de la 1 Mai si nu din Piata Victoriei.

acum 76 luni (18 Mar 2018)

Pe hartie, planurile Ministerului Transporturilor arata ca magistrala M6 va pleca de la actuala statie 1 Mai, va ocoli prin Pajura, Piata Montreal si va iesi din Bucuresti prin nord, in zona Garii Baneasa. Insa, oficialii de la Bruxelles nu inteleg de ce aceasta noua magistrala trebuie sa faca un ocol prin Pajura si, mai mult, de ce pleaca de la 1 Mai si nu din Piata Victoriei. "Daca linia va fi construita asa, o persoana care vrea sa ajunga de la aeroport in centrul Bucurestiului sau invers, va trebui sa schimbe metroul de trei ori", atrag atentia expertii.

Apoi reprezentantii Comisiei Europene cred ca oficialii de la Bucuresti au subestimat investitia, in planul acestora costurile proiectului fiind aproximate la 1,39 de miliarde de euro. In plus, capacitatea de transport, aproximata de Metrorex la 50.000 de calatori pe ora, este considerata de specialistii UE mult supraevaluata. Numai daca gandim proiectele ca Magistrala 6 ca un component al unui intreg sistem vom putea avea transport la nivel european in Bucuresti", este de parere deputatul Lucian Bode, presedintele Comisiei pentru transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor. In acest moment, finantarea este asigurata: partial de Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei (JICA), printr-un imprumut in valoare de aproximativ 330 milioane Euro; Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (1 Mai - Otopeni)" din fonduri europene, prin intermediul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020. In martie 2018, Comisia Europeana a transmis observatii si solicitari de clarificare cu privire la Cererea de finantare transmisa", spun reprezentantii Metrorex. Intr-un comunicat, acestia recunosc ca la intalnirea din data de 14 martie dintre reprezentanti ai companiei, ai Ministerului Fondurilor Europene, ai Ministerului Transporturilor cu trimisii Comisiei Europene cei din urma au cerut o serie de clarificari. Acestea se refera la variantele de traseu anali... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro