Tunelul impresionant de 800 de metri construit in vremea austro-ungarilor. Locul ascuns a ramas neschimbat la peste un secol de la inaugurare
Linia industriala care lega Hunedoara de furnalul de la Govajdia si de minele de fier din zona Ghelariului impresiona prin spectaculozitatea ei si prin frumusetea privelistior din munti, insa punctul sau principal de atractie a fost tunelul de aproape 800 de metri sapat in munte si captusit cu caramizi. Marile investitii de la sfarsitul secolului al XIX-lea Linia de cale ferata ingusta de la Hunedoara, pe care se afla tunelul de 750 de metri, a fost construita la sfarsitul secolului XIX, fiind una dintre cele mai vechi din Transilvania.
Cele mai vechi constructii industriale pastrate in imprejurimile Hunedoarei dateza din secolul XIX-lea, in care statul austro-ungar acordase o importanta strategica exploatarii zacamintelor de fier din zona. Unul dintre cele mai neobisnuite dintre ele este tunelul construit in urma cu aproape 120 de ani, aflat pe traseul uneia dintre cele mai vechi cai ferate din Transilvania.
Linia industriala care lega Hunedoara de furnalul de la Govajdia si de minele de fier din zona Ghelariului impresiona prin spectaculozitatea ei si prin frumusetea privelistior din munti, insa punctul sau principal de atractie a fost tunelul de aproape 800 de metri sapat in munte si captusit cu caramizi.
Tunelul ascuns intre dealurile satului Zlasti, la cativa kilometri de Castelul Corvinilor, impresioneaza prin lungimea sa, dar si prin starea sa buna de conservare. Se numara printre foarte putinele constructii de pe traseul mocanitei pastrate in intregime, in timp ce in ultimii ani cladirile haltelor si ale depourilor, viaductele, podurile, podetele si linia ferata au fost distruse si au disparut. La fel si initaitivele de transformare a fostului traseu al mocanitei intr-o atractie turistica.
Marile investitii de la sfarsitul secolului al XIX-lea
Linia de cale ferata ingusta de la Hunedoara, pe care se afla tunelul de 750 de metri, a fost construita la sfarsitul secolului XIX, fiind una dintre cele mai vechi din Transilvania. Linia infiintata pentru transportul calatorilor si al minereului de fier, a fost realizata de societatile austriece "Gfrerer", "Schoch" si "Grossmann". Pornea de la Hunedoara, trecand prin valea Zlastiului, valea Govajdiei si e valea Retisoarei, avand statia finala in Retisoara (Ghelari), aflata la 16 kilometri de Hunedoara
In anii constructiei caii ferate, Hunedoara trecea prin mari transformari. Orasul donase 20 de hectare de teren si pentru construct... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro