Tudose repeta minciunile lui Ponta. Guvernul imbraca majorarea taxelor in haina populista

Premierul Mihai Tudose spune ca introducerea supraaccizei la carburanti nu are de ce sa se reflecte la pompa, pentru ca firmele petroliere vor accepta sa reduca din profit. In 2013, Guvernul Ponta a introdus o multime de taxe noi cu impact major in economie: supraimpozit de 60% pe veniturile suplimentare ale producatorilor de gaze, taxa pentru resursele minerale, taxa de monopol pentru distribuitorii si transportatorii de gaze si electricitate, taxa pe constructiile speciale (cunoscuta ca "taxa pe stalp") etc. Asa cum miliardele de euro stranse din privatizari in Fondul National de Dezvoltare, destinat infrastructurii, au fost cheltuite pentru pensii si salarii de Guvernul Tariceanu, tot asa Ponta avea de fapt nevoie de bani pentru a onora plata pensiilor majorate cu 10% in 2013 si cu 4% in 2014, dar si a salariilor bugetarilor.

acum 82 luni (23 Aug 2017)

Premierul Mihai Tudose spune ca introducerea supraaccizei la carburanti nu are de ce sa se reflecte la pompa, pentru ca firmele petroliere vor accepta sa reduca din profit. Exact acelasi argument a fost folosit in 2013 cu faimoasa "taxa pe stalp" sau cu cea "de monopol", regasite apoi in facturile de curent, majorate. Asa ca a inceput o retorica dura la adresa companiilor pe care vrea sa le impoziteze suplimentar, acuzandu-le ca isi maximizeaza castigurile pe spinarea consumatorilor sau, din contra, ca isi ascund profiturile.

In plus, neaga faptul ca tot populatia este cea care in definitiv va suporta aceste mariri ale impozitelor, spunand ca taxele nu au de ce sa se reflecte in preturi. Exact ca in timpul guvernarii Ponta, in 2013-2014, cand peste noapte au fost introduse sau majorate o multime de taxe care au adus miliarde in plus la buget.

Cel mai elocvent exemplu este cel al supraaccizei la carburanti, care va fi reintrodusa de la 1 septembrie, dupa ce, potrivit prevederilor Codului Fiscal, a iesit din vigoare la 1 ianuarie 2017. Premierul Mihai Tudose a sustinut, recent, ca majorarea accizelor la carburanti nu este un motiv de crestere a pretului benzinei si motorinei, iar daca totusi acest lucru se va intampla, statul roman ar putea "umbla" la redeventele petroliere. In realitate, preturile au scazut cu pana la 50 de bani pe litrul de carburant la inceputul acestui an, ceea ce i-a bucurat pe soferi, insa nu si pe guvernanti, care au pierdut sute de milioane de euro la buget. De altfel, constient ca nu va avea destui bani sa isi sustina programul electoral, liderul PSD, Liviu Dragnea, i-a cerut, la finele anului trecut, premierului in functie Dacian Ciolos sa amane scoaterea supraaccizei de la 1 ianuarie 2017, dar a fost refuzat.

Autostrazile, eternul miraj

In aprilie 2014, cand Victor Ponta a introdus supraaciza la carburanti, ea s-a transferat integral in preturi, care au crescut cu 42 de bani pe litru. "750 de milioane... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro