Trucuri si capcane in bucatarie. Cum sa faci mancare gustoasa, dar si sanatoasa

Trucuri si capcane in bucatarie. Cum sa faci mancare gustoasa, dar si sanatoasa

In acest fel, o salata sanatoasa si hipocalorica - 300 de grame de salata verde cu o lingura de ulei are aproape 180 de kcal - intr-o masa hipercalorica - prin adaugarea a 50 de grame de sunca de pui, 50 de grame de branza de capra, 50 de grame de masline -se ajunge la 520 de kcal.

acum 41 luni (4 May 2016)

Gustul uneori fad al mancarurilor sanatoase poate fi ameliorat daca ne insusim cateva trucuri de baza, da asigurari medicul nutritionist Nicolae Hancu.

Astfel, potrivit Abecedarului de nutritie al acestuia, marinarea carnii in mestecuri de condimente si ierburi aromate inainte de a o coace poate fi una dintre metodele prin care gustul acesteia se imbunatateste.

Usturoiul si ceapa pot fi de ajutor la aromatizarea gratarelor, salatelor si fripturilor.

Folosirea combinatiilor preferate de plante aromatice proaspete sau uscate (patrunjel, oregano, menta, cimbru etc.) in toate mancarurile pe care le gatim este o alternativa excelenta la adaosul de sare care trebuie evitat.

Pentru asezonarea supelor si a ciorbelor evitam rantasul, a adaosului de ou sau smantana ca si prajirea in ulei.

Cartofii pai sanatosi pot fi preparati prin ungerea lor cu ulei inainte de a fi asezati in cuptor, pe tava tapetata cu hartie de copt.

Omleta sanatoasa este omleta alba, adica preparata doar din albus de ou sau mixta (un ou integral si doua albusuri), intr-un vas de teflon cu foarte putin ulei. Care sunt cele mai frecvente capcane

Adaugarea unei cantitati crescute de ulei in salate

Folosirea dressing-urilor cu continut mare de otet, sare si aditivi alimentari (E-uri)

Utilizarea de lactate vegetale - branza, frisca. In acest fel, o salata sanatoasa si hipocalorica - 300 de grame de salata verde cu o lingura de ulei are aproape 180 de kcal - intr-o masa hipercalorica - prin adaugarea a 50 de grame de sunca de pui, 50 de grame de branza de capra, 50 de grame de masline -se ajunge la 520 de kcal. Pentru ca este gustos, bogat in proteine si acizi grasi omega 3 avand circa 50 de kcal la 50 de grame. Cu toate acestea, capcana este data de continutul excesiv de sare si de faptul ca intotdeauna manc... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro