Triplarea pretului RCA a scos in strada soferii profesionisti
"Interesul comun este limitarea RCA/carte verde la valori normale de maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de marfuri si persoane care fac transporturi rutiere international, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local si la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme", arata un comunicat al Uniunii Transportatorilor. Controalele au urmarit verificarea modului de determinare a categoriilor de riscuri omogene pentru care au fost stabilite tarifele de prime pentru anul 2016, precum si a modului si corectitudinii estimarii daunei medii si a frecventei daunei pe fiecare categorie de risc pentru care este calculat tariful de prima pentru anul 2016. Iar aceste prime sunt si de doua ori mai mari decat cele practicate de alte societati de asigurari care vand asigurari RCA si in special fata de cele vandute de Astra. Concret, un sofer de 35 de ani din Bucuresti care conduce un Logan de 1,6 litri va trebui sa dea in jur de 950 de lei pe an pentru RCA la Omniasig, desi anul trecut o polita obligatorie putea fi achizitionata si cu 420 de lei. Contractele de reasigurare incheiate de Astra Asigurari cu cele mai mari companii din domeniu si pastrate in vigoare cu mari eforturi nu isi pot face efectele din cauza ambitiei Autoritatii de Supraveghere Financiara de a ridica licenta societatii, in mod abuziv, inainte ca o instanta sa confirme starea de faliment.
Reprezentantii transportatorilor profesionisti din Romania au organizat un miting de protest.
Ei reclama cresterea exploziva a pretului pentru politele RCA: Pentru un camion, soferii au ajuns sa plateasca minimum 12.000 de lei, fata de 3.000-4.000 de lei, cat era pretul la care vindea Astra Asigurari. "Interesul comun este limitarea RCA/carte verde la valori normale de maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de marfuri si persoane care fac transporturi rutiere international, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local si la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme", arata un comunicat al Uniunii Transportatorilor.
De altfel, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania a sesizat Comisia Europeana si Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU) cu privire la "colapsul iminent al sistemului RCA/Carte verde din Romania", in conditiile in care tarifele incep de la 3.000 euro si trec de 25.000 de euro pentru un camion cu cinci ani vechime, sustin reprezentantii transportatorilor. ASF-ul condus de Misu Negritoiu trebuie sa raspunda pentru dezastrul din piata de asigurari. Potrivit presedintelui COTAR, Vasile Stefanescu, o polita RCA pentru un autobuz nou cu 30 de locuri poate ajunge si la 88.806 lei (cca 20.000 de euro) iar activitatea de taxi este in pericol din cauza pretului RCA scapat de sub orice control.
In opinia acestuia, cresterea ireala a politelor RCA necesita masuri urgente din partea Parlamentului, Guvernului si ASF, prima masura fiind aceea de a recunoaste valabilitatea politelor RCA incheiate la orice asigurator sau broker din UE in conformitate cu prevederile privind libera circulatie a persoanelor, marfurilor si serviciilor, prevederi ce stau la baza functionarii Uniunii Europene, garantate si in tratatul de aderare a Romaniei. Cele cinci revendicari comune ale celor sase organizatii initiatoare ale protestului vizeaza interventia autoritat... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro