Trenurile care au schimbat fata Japoniei

Trenurile care au schimbat fata Japoniei

La 10 octombrie 1964, cu mai putin de o saptamana inainte de inceperea Jocurilor Olimpice de la Tokyo, au fost inaugurate trenurile Hikari Super Express Shinkansen, supra-numite si "trenurile glont". Timpul de transport a fost extreme de mult scurtat, iar vibratiile atenuate, astfel incat mult mai multe calatorii, in interes personal sau de afaceri, au devenit posibile. Planul urmator al companiilor este dezvoltarea unei linii ce va lega Tokyo de Nagoya, linie ce va fi data in folosinta in anul 2027 si care se va afla la 40 de metrii sub pamant.

acum 60 luni (4 Oct 2014)

La 10 octombrie 1964, cu mai putin de o saptamana inainte de inceperea Jocurilor Olimpice de la Tokyo, au fost inaugurate trenurile Hikari Super Express Shinkansen, supra-numite si "trenurile glont".

Sute de oameni au asteptat peste noapte in fiecare gara, pentru a fi martori la evenimentul istoric care anunta ca Japonia isi recapeta puterea dupa daunele suferite in al doilea razboi mondial, scrie The Guardian.

Pana in acel moment trenurile faceau legatura intre cele mai mari orase ale Japoniei in mai bine de sapte ore, in acea zi, au durat patru. "Shinkansen" se traduce ad literam prin "Linia noului trunchi" si, daca toate celelalte linii de cale ferata, al caror design servea in principal regiunile, noua constructie avea ca scop aducerea populatiei mai aproape de capitala.

Toti turistii care viziteaza Japonia calatoresc, aproape fara exceptie, cu trenurile "glont" si vin cu aceeasi impresie: transportul feroviar nipon este cel mai curat, personalul cel mai politicos, toti angajatii fiind imbracati in uniforme, toti poarta manusi albe, si toti dau dovada de o etica impecabila. Si asta nu este un motiv de mandrie, ci este o necesitate a numarului imens de calatori. Transferurile sunt monitorizate la secunda si, chiar si cea mai mica intarziere ar produce efectul bulgarelui de zapada, deranjand programul celorlalte trenuri. Iar echipa "ingerilor" - un grup de femei imbracate in costume roz - demonstreaza precizia japonezilor: ele urca in tren imediat ce acesta ajunge in gara si il parasesc in fix cinci minute, dupa ce l-au lasat impecabil de curat pentru urmatorii calatori. Foto: Prisma Bildagentur/Alamy

Reteaua de trenuri de mare viteza acopera teritoriul din vest, insula Kyushu, pana in nord, la Akita si chiar pana in punctul cel mai nordic al insulei, Honshu. Fiecare linie ferata este administrata de una dintre cele patru companii feroviare ale Japoniei, formate cand compania de stat a f... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro