Traficul aerian, paralizat de la 1 septembrie

Si pot sa va spun ca sunt probleme de viata si de moarte la ROMATSA, deci nu este vorba de bani, nu e vorba de absolut nimic, ci chiar de viata si de moarte, de siguranta pasagerilor, de siguranta salariatilor ROMATSA", spune liderul sindical Gabriel Tudorache. Cat castiga un controlor de trafic Sumele incasate de controlorii de trafic, dar si de ceilalti angajati ai regiei sunt absolut secrete si pot fi estimate doar pe baza unor informatii colaterale, precum bugetul ROMATSA, aprobat de catre Ministerul Transporturilor, sau informatiile Institutului de Statistica.

acum 54 luni (24 Aug 2015)

Controlorii de trafic aerian din cadrul Regiei Autonome de Trafic Aerian ROMATSA sunt hotarati sa declanseze greva generala pe data de 1 septembrie, aceasta daca Ministerul Transporturilor si managementul regiei nu le vor aproba o lista continand 14 revendicari, majoritatea cu impact asupra sigurantei pasagerilor, spun sindicalistii.

Angajati ai unei regii ce isi plateste poate cel mai bine din Romania salariatii - venitul mediu lunar din ROMATSA fiind de 2.308 lei, daca se raporteaza cheltuielile cu salariile la numarul de angajati, protestatarii sustin ca nu sunt animati de dorinta de a avea mai multi bani, ci de siguranta calatorilor. Si pot sa va spun ca sunt probleme de viata si de moarte la ROMATSA, deci nu este vorba de bani, nu e vorba de absolut nimic, ci chiar de viata si de moarte, de siguranta pasagerilor, de siguranta salariatilor ROMATSA", spune liderul sindical Gabriel Tudorache. Luand in calcul ca industria transporturilor aeriene civile are venituri anuale cifrate la un miliard de euro, potrivit estimarilor organizatiei de profil, IATA, fiecare zi de greva va costa liniile aeriene ce opereaza in Romania cateva milioane de euro. Aceasta fara a socoti pierderile inregistrate si de ROMATSA, cifrate la cateva sute de mii de lei pe zi.

Ce vor sindicalistii

Desi am trecut de mijlocul anului, sindicalistii nu au un Contract Colectiv de Munca valabil pentru anul in curs,din cauza disputelor pe marginea acestuia ce dureaza de cateva luni.

Sindicalistii cer ca prin noul CCM sa fie acceptate Concedii de Odihna Suplimentare (COS) de 12 zile pentru anumiti angajati, indemnizatii de concediu cifrate in jurul a 1.000 de euro pentru sejururi turistice cuprinse intre 7 si 12 zile.

Pentru angajatii controlori de trafic cu varsta cuprinsa intre 55 de ani si varsta de pensionare, sindicalistii cer posibilitatea mutarii acestora pe functii neoperative pentru care sa fie platit un salariu de cel putin 70% din cel inc... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro