Tichetele "Rabla", moneda de schimb si pentru panouri solare sau centrale termice

Tichetele

26 de senatori si deputati au depus miercuri la Senat un proiect de lege privind sustinerea eliminarii autovehiculelor poluante, cu vechime mai mare de 12 ani. "Contravaloarea voucher-ului a fost tranzactionata la limita dintre licit si ilicit, de catre proprietarii de drept ai acestuia si utilizatorii finali, cu interfata in zona comerciantilor de autovehicule, autorizati de program", motiveaza initiatorii proiectului interdictia de instrainare a voucherului.

acum 75 luni (22 Feb 2018)

26 de senatori si deputati au depus miercuri la Senat un proiect de lege privind sustinerea eliminarii autovehiculelor poluante, cu vechime mai mare de 12 ani. Potrivit proiectului, in schimbul masinii, persoanele fizice si juridice pot primi un tichet in valoare de 4.500 lei, pe care-l pot folosi insa doar pentru achizitia de panouri solare, centrale termice cu coeficient de poluare redus si surse alternativ/ecologice. Orice situatie de acest gen anuleaza prima de casare", se arata in proiectul de lege. Pentru a beneficia de acest program (rabla contra panou solar sau centrala termica nepoluanta), persoanele fizice si juridice trebuie sa nu mai fi aplicat vreodata la vreunul dintre programele derulate de Agentia Fondului de Mediu. Cei 26 de initiatori, majoritatea din PNL, isi motiveaza propunerea prin faptul ca "toate programele Rabla, derulate in ultimii 13 ani au generat si actiuni de specula". "Contravaloarea voucher-ului a fost tranzactionata la limita dintre licit si ilicit, de catre proprietarii de drept ai acestuia si utilizatorii finali, cu interfata in zona comerciantilor de autovehicule, autorizati de program", motiveaza initiatorii proiectului interdictia de instrainare a voucherului. Cat despre rezultatele programelor Rabla, initiatorii considera ca "(...) cetatenii bine intentionati, in inscrierea in acest program, au obiectii fata de valoarea produsului, raportat la calitatea acestuia, in contradictie cu ce pot cumpara, cu aceiasi bani, de pe piata second din tarile vestice. "Se accepta tacit, dar se recunoaste foarte putin: valoarea unui eco-tichet reprezinta de multe ori doar adaosul comercial suplimentar, practicat de distribuitotii auto in timpul derularii acestor campanii", sustin initiatorii proiectului. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro