The Guardian: Zorii Dacia. Cum s-a transformat dintr-un constructor auto fara ambitii in producatorul cu cel mai mare ritm de crestere din Europa

The Guardian: Zorii Dacia. Cum s-a transformat dintr-un constructor auto fara ambitii in producatorul cu cel mai mare ritm de crestere din Europa

"Inainte de a ne alatura Renault, faceam 110.000 de masini pe an aici cu 30.000 de muncitori, astazi realizam 340.000 de automobile cu 14.000 de muncitori", spune Negoita, conform sursei citate. Dacia tine in spate 130.000 de locuri de munca Detinuta anterior de catre statul comunist, Dacia a ajuns in posesia Renault in 1999 si este marca europeana cu cea mai mare crestere, vanzarile sale pe continent crescand cu 35% in primele sase luni ale acestui an, potrivit datelor Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile, citate de The Guardian, in principal datorita cererii mari de masini ieftine si fiabile. Succesul Dacia a crescut si mai mult reputatia companiei in Romania: cu vanzari de 4,48 miliarde de euro in 2013, Dacia a acontat 2,9% din Produsul Intern Brut (PIB) al Romaniei, societatea fiind responsabila si pentru circa 130.000 de locuri de munca de-a lungul lanturilor de aprovizionare si 8% din totalul exporturilor romanesti.

acum 114 luni (23 Oct 2014)

Publicatia a realizat un amplu reportaj despre constructorul de la Mioveni. "Mergand prin uzina de asamblare a Dacia din complexul de la Mioveni, la 80 de mile nord-est de Bucuresti, Cristian Negoita vorbeste mandru despre productia acesteia", scrie ziarul. "Facem 65 de masini pe ora, adica 1.389 pe zi", spune Negoita, un veteran al uzinei, cu o vechime de 25 de ani si director adjunct al fabricii. "Inainte de a ne alatura Renault, faceam 110.000 de masini pe an aici cu 30.000 de muncitori, astazi realizam 340.000 de automobile cu 14.000 de muncitori", spune Negoita, conform sursei citate. In apropiere, masinile noi coboara de pe linia de asamblare, fiind destinate showroom-urilor din intreaga Europa. In ultimii ani, producatorii auto au pierdut miliarde de euro in vanzari din cauza recesiunii globale, insa vanzarile Dacia au crescut. Dacia tine in spate 130.000 de locuri de munca Detinuta anterior de catre statul comunist, Dacia a ajuns in posesia Renault in 1999 si este marca europeana cu cea mai mare crestere, vanzarile sale pe continent crescand cu 35% in primele sase luni ale acestui an, potrivit datelor Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile, citate de The Guardian, in principal datorita cererii mari de masini ieftine si fiabile. Anul trecut, in primele 12 luni de la lansarea pe piata din Marea Britanie, Dacia a vandut 17.146 masini, un record pentru o lansare in acest stat, cu modelul Sandero avand un pret de pornire de 5.995 lire sterline, desi a fost gluma atator emisiuni Top Gear. Succesul Dacia a crescut si mai mult reputatia companiei in Romania: cu vanzari de 4,48 miliarde de euro in 2013, Dacia a acontat 2,9% din Produsul Intern Brut (PIB) al Romaniei, societatea fiind responsabila si pentru circa 130.000 de locuri de munca de-a lungul lanturilor de aprovizionare si 8% din totalul exporturilor romanesti. El estimeaza ca Dacia va vinde 461.000 de vehicule in acest an si va ajunge la 604.000 pana in 2021. Fondata de Ceausescu Dacia a fost fon... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro