Test Drive Mazda MX-5 RF 2.0 SkyActive-G 160
Dupa 40 de minute de admirat o mana care te plimba printr-o buna parte a designului auto de la origini si pana in prezent... In cadrul unui atelier la care am participat cu ocazia testului, am descoperit ca niponii sunt extrem de mandri atat de cele 13 secunde, dar mai ales de modul in care functioneaza mecanismul. Am condus in Spania ambele motorizari, atat cea de 1.5 litri care dezvolta 131 CP la 7.000 rpm si 150 Nm la 4.800 rpm cat si propulsorul de 2 litri care dezvolta 160 CP la 6.000 rpm si 200 Nm la 4.600 rpm. Personal as opta pentru versiunea de 2 litri, ai oricand la indemana o sesiune de delir doua trepte de viteza mai jos.
dar care este ceva asemeni mirosului de cafea proaspat rasnita, al mirosului de cozonaci la cuptor, al starii de bine dintr-o sauna... Daca iubesti automobilul si condusul, o tura la volanul lui MX-5 te va teleporta la originile universului.
Personal, consider actuala generatie MX-5 o lectie de design. In Spania am avut sansa unei lectii deschise de design oferita de Masashi Nakayama - Chief Designer of Mazda MX-5. Dupa 40 de minute de admirat o mana care te plimba printr-o buna parte a designului auto de la origini si pana in prezent... ai impresia ca ai terminat o facultate de design auto.
Revenind la Spania, am avut ocazia sa "testez" un mister care ma bantuia de ceva ani... ce fac britanicii, mari amatori de cabriolete si roadster cand vremea este ca cea de astazi... Vechea generatie MX-5 a beneficiat de o astfel de versiune, iar succesul acesteia a fost urias, fapt ce a condus la aparitia acestui RF. Un model care poate fi utilizat tot anul, indiferent de starea vremii. RF devine un targa, un model care iti permite sa te bucuri de aer si cer, dar cu un grad de protectie la vant mult mai bun. In cadrul unui atelier la care am participat cu ocazia testului, am descoperit ca niponii sunt extrem de mandri atat de cele 13 secunde, dar mai ales de modul in care functioneaza mecanismul. Din cele 13 secunde, doar vreo 10 sunt necesare actiunii, ultimele trei fiind destinate reducerii vitezei mecanismului pentru un plus de rafinament.
Din anumite unghiuri, versiunea RF este de o frumusete devastatoare. La interior spatiul este similar la nivelul capului cu ceea ce primit la soft top. Faptul ca niponii au facut eforturi uriase de conservare a masei reduse se simte, mai exact se aude. Daca se ruleaza in versiunea coupe, parca este o idee ceva mai mult zgomot la rulare si vant decat la modelul cu soft top, si asta pentru ca panoul spate este realizat din materiale plastice si la interior nu are nicio insonorizare. Sistemul de climatizare r... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro