Terorism sub... pavilion de complezenta

In acest moment nu exista un sistem global de urmarire a expeditiilor si incarcaturilor in porturile UE si de-a lungul celor circa 70.000 km de coasta, o lacuna care a fost exploatata de multa vreme de bandele crimei organizate si din ce in ce mai mult de retelele teroriste, arata un responsabil al securitatii europene. De exemplu, la mijlocul lunii trecute, un cargo de 76 metri din Turcia a navigat la Misrata, in Libia, si apoi a oprit dispozitivele de localizare si transmisie trei ore, in timp ce naviga aproape de coasta de-a lungul Tunisiei, inainte de a-si relua cursul declarat si a se indrepta spre Pozzallo, in Italia.

acum 97 luni (4 Feb 2016)

Financial Times arata ca noi date pun in evidenta masura in care contrabanda, false documente de bord, escale pe coaste maritime neobisnuite si calatorii inexplicabile se inmultesc in Mediterana si Atlantic pentru nave de pasageri.

In acest moment nu exista un sistem global de urmarire a expeditiilor si incarcaturilor in porturile UE si de-a lungul celor circa 70.000 km de coasta, o lacuna care a fost exploatata de multa vreme de bandele crimei organizate si din ce in ce mai mult de retelele teroriste, arata un responsabil al securitatii europene. Lumea exterioara Europei - Africa de Nord, de exemplu - este inundata de arme. Daca aveti o incarcatura de AK47 intr-un recipient, imbarcati containerul in Aden si apoi il puteti recupera din Hamburg foarte usor desi este vorba despre un arsenal."

Operatiuni clandestine

In ianuarie, 540 containere au intrat in porturi europene dupa ce, in cursul calatoriei lor, au traversat ape teritoriale "fierbinti" din punct de vedere al terorismului, ale Siriei, Libiei si Libanului, din motive obscure sau nerentabile. Un fenomen este cresterea numarului navelor care calatoresc sub pavilioane de complezenta - folosind insemnele unui stat diferit de cele in care traiesc proprietarii unor nave pentru mascarea identitatii sau pentru a beneficia de reducerea taxelor de impozit.

Din 9.000 de nave care au trecut prin apele europene luna trecuta, 5.500 utilizau pavilioane de complezenta. Datele au fost obtinute de Financial Times prin Windward, societate israeliana de informatii maritime, care asambleaza datele de expeditii plecand de la surse publice si ale proprietarilor si utilizeaza algoritmi pentru identificarea activitatilor neobisnuite sau suspecte. De exemplu, la mijlocul lunii trecute, un cargo de 76 metri din Turcia a navigat la Misrata, in Libia, si apoi a oprit dispozitivele de localizare si transmisie trei ore, in timp ce naviga aproape de coasta de-a lungul Tunisiei, inainte de a-si relua curs... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro