Tehnici de manipulare folosite de supermarketuri pentru a ne determina sa cumparam inutil

Tehnici de manipulare folosite de supermarketuri pentru a ne determina sa cumparam inutil

Supermarketurile care au impanzit orasele din Romania mizeaza foarte mult pe cumpararea impulsiva si pe trucuri care sa ne pacaleasca creierul sa cumparam lucruri si produse de care nu avem cu adevarat nevoie. Promotiile care sunt legate de anumite perioade de timp, te determina si ele sa achizitionezi produsul in acel moment, de teama ca a doua zi sa nu-l mai gasesti; De asemenea, trebuie sa cumparam numai cantitatea de care avem nevoie si sa evitam setea de chilipiruri, sete pe care multi comercianti o cunosc.

acum 69 luni (29 Apr 2016)

Supermarketurile care au impanzit orasele din Romania mizeaza foarte mult pe cumpararea impulsiva si pe trucuri care sa ne pacaleasca creierul sa cumparam lucruri si produse de care nu avem cu adevarat nevoie. De aceea nevoia de a umple figiderul de produse alimentare si casa cu obiecte, deseori inutile, apare si astazi. "Ne amintim de cozile imense care se formau atunci cand existau produse in magazinele, de obicei, goale. Astazi, alimentele se gasesc permanent si le poti achizitiona oricand si in cantitati mici, insa subconstientul este cel care atentioneaza ca s-ar putea sa nu gasesti produsul respectiv si ca e preferabil sa ai, din belsug. Extremele apar permanent in compormantul uman: daca ceva a fost interzis, in momentul in care ai posibilitatea sa obtii, iti doresti fara limita, ca si cum ti-ai asigura rezervele pentru zilele ", explica psihologul Daniela Dragne-Macarie. Alaturi de Daniela Dragne-Macarie, Adevarul.ro a pregatit o lista cu cele mai comune 8 tehnici de manipulare folosite de supermarketuri: 1. Supermarketurile pun produsele proaspete, precum legumele si fructele, la intrare, pentru a deschide apetitul consumatorului, iar la final, inainte de casele de marcat sunt dulciurile si bauturile alcoolice; Discounturile sunt trecute pe etichete portocalii sau rosii, culori care induc starea de bine, de veselie si caldura; Produsele oferite gratuit la achizitionarea unui anumit numar de produse similare, transport gratuit, reducere procentuala sau fixa de pret - toate acestea transmit psihicului mesajul ca primesti ceva gratis si te face sa uiti de conditionare; Mesajele subliminale, care se folosesc de stimuli a caror intensitate se afla sub pragul perceptiei constiente. De exemplu, daca ti-e sete, vei alege bautura in care imaginea sticlei este aburita, lichidul lasa o urma serpuita pe sticla, chiar daca acea bautura poate nu se afla pe lista preferintelor tale; Promotiile care sunt legate de anumite perioade de timp, te determina si ele sa achizition... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro