Taxa de autostrada din Germania, reclamata la Curtea de Justitie a UE. Olanda se alatura Austriei in lupta pentru nediscriminarea soferilor straini

Taxa de autostrada din Germania, reclamata la Curtea de Justitie a UE. Olanda se alatura Austriei in lupta pentru nediscriminarea soferilor straini

Planificat sa inceapa la 1 ianuarie 2019, noul sistem de taxare introduce diferite tipuri de taxe, care vor varia in functie de criteriile de mediu. Noile taxe vor afecta in mod special Tarile de Jos, care au o frontiera de 500 de kilometri cu Germania si care estimeaza ca in jur de 22 de milioane de calatorii transfrontaliere sunt efectuate anual de masini cu numere olandeze, potrivit unui studiu publicat miercuri.

acum 84 luni (14 Dec 2017)

Planificat sa inceapa la 1 ianuarie 2019, noul sistem de taxare introduce diferite tipuri de taxe, care vor varia in functie de criteriile de mediu.

Taxa se va aplica autoturismelor inregistrate in strainatate care utilizeaza autostrazile germane, nivelul maxim putand ajunge pana la 130 de euro (116,5 lire sterline) pe an.

Asadar, "Olanda se va alatura Austriei intr-o cerere de interventie impotriva Germaniei la Curtea Europeana de Justitie", a declarat ministrul olandez al infrastructurii, Cora van Nieuwenhuizen, intr-o scrisoare catre parlament.

Recent, Comisia Europeana a aratat ca este pregatita de mediere, dupa ce si Austria a decis sa sesizeze CEJ din cauza acestei legi.

Noile taxe vor afecta in mod special Tarile de Jos, care au o frontiera de 500 de kilometri cu Germania si care estimeaza ca in jur de 22 de milioane de calatorii transfrontaliere sunt efectuate anual de masini cu numere olandeze, potrivit unui studiu publicat miercuri.

Raportul celui mai important consultant european Ecorys, comandat de guvernul olandez, arata ca taxele planificate vor costa soferii olandezi intre 60 si 100 de milioane de euro pe an.

Ce taxe vor fi aplicate

Preturile, in functie de marime si standardele de mediu, vor varia intre 67 de euro si 130 de euro pe an, proprietarii vehiculelor pe benzina urmand sa plateasca mai putin decat cei ai vehiculelor diesel, ca si cei de automobile Euro 6.

Soferii straini vor mai avea optiunea de a plati taxe de drum pe perioade scurte, fie pe 10 zile fie pe doua luni, care vor costa intre 2,5 euro si 50 de euro.

In schimb, automobilistii germani vor beneficia de reduceri ale impozitelor auto, in timp ce motociclistii, automobilele electrice si masinile folosite de persoanele cu dizabilitati si ambulantele vor fi exceptate de la taxa de drum. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro