Supradoza de Imodium provoaca grave probleme cardiace, avertizeaza FDA

Supradoza de Imodium provoaca grave probleme cardiace, avertizeaza FDA

Intr-un studiu recent publicat in jurnalul medical "Annals of Emergency Medicine" sunt descrise doua cazuri de pacienti cu o indelungata istorie de abuzuri de substante medicamentoase care au ajuns la Urgenta dupa ce au luat "doze masive" de Imodium in speranta ca vor tine sub control simptomele.

acum 78 luni (14 Jun 2016)

Medicamentul contine o substanta numita loperamid, un opioid care, potrivit US Food and Drug Administration - FDA - la depasirea dozei recomandate, ar putea determina aparitia unor probleme serioase cardiace.

Cele mai multe persoane care au depasit doza recomandata au facut-o intentionat, mizand pe acest opioid in scopul eliminarii simptomelor de diaree acuta, au mai spus autoritatile americane. Au fost insa si cazuri in care opioidul a fost combinat cu alte medicamente in scopul obtinerii unei senzatii de euforie. Din 1976 de cand a fost aprobat si pana la finalul anului trecut, au fost raportate 48 de cazuri de probleme cardiace in legatura cu produsul Imodium. Mai mult de jumatate din numarul total al cazurilor au fost inregistrate dupa 2010, inclusiv 10 decese.

Intr-un studiu recent publicat in jurnalul medical "Annals of Emergency Medicine" sunt descrise doua cazuri de pacienti cu o indelungata istorie de abuzuri de substante medicamentoase care au ajuns la Urgenta dupa ce au luat "doze masive" de Imodium in speranta ca vor tine sub control simptomele. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro