Studiul Ministerului Educatiei: Peste 70% din parinti si elevi considera ca temele pentru acasa sunt obositoare si stresante

Studiul Ministerului Educatiei: Peste 70% din parinti si elevi considera ca temele pentru acasa sunt obositoare si stresante

Alte propuneri vizeaza nevoia de stabilire a unor teme pentru acasa cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, traditionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viata reala (proiecte, machete), diferentierea intre teme zilnice si teme cu termen mai lung de realizare (saptamanal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilitatilor si competentelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilitatii etc.

acum 20 luni (13 Dec 2017)

Studiul mai precizeaza ca cei mai multi dintre respondentii chestionarului recunosc faptul ca temele sunt utile pentru elevi pentru a intari ceea ce s-a predat la clasa, dar ca sunt mult prea repetitive, monotone si dificile. Aceasta afirmatie este sustinuta cu prioritate de catre parinti (70,7%) si de catre elevi (67,8%), fiind in ponderi mai ample la liceu si la gimnaziu, unde si complexitatea temelor este mai mare. O parte dintre profesori considera ca temele trebuie sa beneficieze de o reglementare juridica pentru o raportare la un cadru comun, evitandu-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate sau timpul necesar efectuarii acestora. La polul opus se situeaza dascalii care cred ca aceasta chestiune trebuie sa fie gestionata numai de ei, in functie de particularitatile clasei la care predau. Recomandarile respondentilor sustin si acordarea unei atentii speciale nu doar tehnicilor de invatare independenta, care contribuie la formarea unor deprinderi de rezolvare independenta a unor sarcini, ci si tehnicilor de lucru in echipa, care ajuta la dezvoltarea competentelor de comunicare, negociere, management al timpului etc.

Alte propuneri vizeaza nevoia de stabilire a unor teme pentru acasa cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, traditionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viata reala (proiecte, machete), diferentierea intre teme zilnice si teme cu termen mai lung de realizare (saptamanal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilitatilor si competentelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilitatii etc. La studiu au participat 70.952 de respondenti, dintre care 27.383 parinti (84%-mame), 32.786 de elevi si 10.783 de cadre didactice din toate judetele tarii.

Studiul integral si sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Stiinte ale Educatiei: http://www.ise.ro/temele-pentr... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro