STUDIU PwC: Cum va arata piata auto in 2030. Masini electrice si ride-sharing "la greu"

STUDIU PwC: Cum va arata piata auto in 2030. Masini electrice si ride-sharing

In schimb, China este asteptata sa-si dezvolte parcul auto si sa atinga 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cat are in prezent. Scenariul ia in calcul o crestere anuala cu o treime a inmatricularilor de masini noi in Europa care va aduce un surplus de peste 24 de milioane de masini pe strazi pana in 2030, aceasta fiind singura modalitate de a compensa uzura masinilor in urma utilizarii lor in concepte de "car-sharing".

acum 72 luni (7 Mar 2018)

In schimb, China este asteptata sa-si dezvolte parcul auto si sa atinga 280 de milioane de autoturisme, de la 180 de milioane, cat are in prezent.

Pana in 2030, unul din trei kilometri parcursi va fi in regim"shared"

De o importanta aparte in aceasta situatie va fi cresterea conceptelor de "low-cost sharing". Studiul previzioneaza faptul ca pana in anul 2030, mai mult de unul din trei kilometri va fi fost parcurs printr-o forma sau alta de "sharing".

Masinile electrice si cele autonome vor accelera schimbarea

Aceasta schimbare catre "ride-sharing" este strans legata de doua mega-tendinte ale pietei auto: popularizarea autovehiculelor electrice si avansul foarte puternic al dezvoltarii masinilor autonome. In scenariul PwC, pana in 2030, 55% din totalul de masini noi ar putea fi electrice, in timp ce motoarele conventionale, cu combustie interna, vor iesi, incet-incet de pe piata.

Traficul auto se va schimba dramatic

Combinarea diverselor mega tendinte va insemna de fapt schimbarea dramatica a modelului de trafic auto.

Pe langa cresterea populatiei, unul dintre motivele pentru aceste evolutii este ca, pe viitor, masinile autonome vor fi folosite de oamenii care astazi, din diferite motive, nu pot sofa. Un alt factor pentru aceste cresteri este faptul ca dezvoltarea masinilor complet autonome va genera asa-zisele "calatorii de transfer", pentru ca "taxiurile robot" vor trebui sa mearga din punctul A in punctul B pentru a prelua pasageri. Scenariul ia in calcul o crestere anuala cu o treime a inmatricularilor de masini noi in Europa care va aduce un surplus de peste 24 de milioane de masini pe strazi pana in 2030, aceasta fiind singura modalitate de a compensa uzura masinilor in urma utilizarii lor in concepte de "car-sharing".

Pentru Statele Unite ale Americii, un alt studiu prevede o cre... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro