Studiu. Copiii europeni petrec doua ore pe zi in fata televizorului

Emisiunile pentru tineri difuzate de posturile generaliste profita si ele, precum "Les zouzous" de pe France 5, care si-a crescut audienta cu 1,8 puncte de rating si a ajuns la o cota de piata de 10,5% pe segmentul de varsta 4-14 ani.

acum 71 luni (19 Sep 2014)

Copiii europeni continua sa petreaca doua ore pe zi in fata televizorului, in ciuda concurentei tot mai puternice a internetului, si alcatuiesc astfel un public fidel pe care posturile TV, rezulta dintr-un studiu realizat recent de Eurodata TV Worldwide, citat de Mediafax.

In Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie, copiii se uita la televizor, in medie, 2 ore si 6 minute pe zi in primul semestru al anului - cu 9 minute mai putin fata de 2013 si cu 3 minute mai putin fata de 2009. Postul a obtinut o cota de piata de 7,1% pe segmentul 3-13 ani, fiind devansat doar de liderul de pe segmentul de public tanar, Super RTL, care are o cota de piata de 17,8%.

Emisiunile pentru tineri difuzate de posturile generaliste profita si ele, precum "Les zouzous" de pe France 5, care si-a crescut audienta cu 1,8 puncte de rating si a ajuns la o cota de piata de 10,5% pe segmentul de varsta 4-14 ani. Aceeasi tendinta se manifesta si in Marea Britanie, in cazul postului Channel 5, care a fost cumparat recent de Viacom si a reusit o crestere a audientei sale cu 2,4 puncte de rating in ultimul an.

Semn al expansiunii acestui sector, serialele de animatie se multiplica, cu predominanta, ca si in cazul telespectatorilor adulti, a productiilor americane, precum "Uncle Grandpa", unul dintre cele mai performante programe pentru tineret dupa lansarea lui in Spania. Exemplul cel mai bun il reprezinta noua versiune a serialului "Calimero", difuzat in mai multe tari de la inceputul anului si care face senzatie pe Rai Yoyo in randul copiilor italieni cu varste intre 4 si 7 ani. ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro