STUDIU Cafeaua romanilor este si scumpa, si diluata. Suntem fruntasii UE la pretul cafelei si codasi la consum

STUDIU Cafeaua romanilor este si scumpa, si diluata. Suntem fruntasii UE la pretul cafelei si codasi la consum

Pretul de 11 euro/kilogram al cafelei vandute in Romania plaseaza tara noastra la nivelul mediei europene, dar daca luam in considerare puterea de cumparare a romanilor ajungem printre primii in topul european al costurilor, arata un studiu al companiei de consultanta PwC.

acum 92 luni (27 Mar 2015)

Pretul de 11 euro/kilogram al cafelei vandute in Romania plaseaza tara noastra la nivelul mediei europene, dar daca luam in considerare puterea de cumparare a romanilor ajungem printre primii in topul european al costurilor, arata un studiu al companiei de consultanta PwC.

Astfel, fata de Danemarca, unde cafeaua costa tot 11 euro/kilogram, la noi pare a fi de doua ori mai scumpa din cauza puterii slabe de cumparare, iar fata de Germania - de aproape trei ori mai scumpa.

Din acest punct de vedere, romanii stau mai bine doar fata de letonieni si de maghiari, fiind la egalitate cu cehii, reiese din studiul PwC. Consum in scadere

In Romania, consumul de cafea este de 2,3 kilograme pe an pe cap de locuitor, tara noastra fiind printre ultimele la acest capitol.

La un calcul simplu, am putea ajunge la concluzia ca un roman consuma in medie intre 150 si 160 de cescute de cafea pe an, preparate cu 15 grame/ceasca sau, daca avem in vedere frecventa de cel putin o cafea pe zi, rezulta ca aceasta bautura este mult mai diluata decat in alte tari.

In Danemarca, spre exemplu, cu cele 8,6 kilograme pe an, s-ar prepara 570 de cani de cafea, ceea ce inseamna mai mult de 1,5 pe zi sau o concentrare mai mare a bauturii.

Vanzarile de cafea au scazut usor anul trecut in Romania, fata de 2013, la aproape 420 de milioane de euro, iar consumul a stagnat in ultimii patru ani, potrivit PwC.

"Estimam ca o scadere a pretului prin eliminarea accizei, coroborata cu tendinta de crestere a venitului disponibil pentru consum, ar putea conduce la o crestere a consumului de cafea si ar genera un efect de multiplicare si la nivelul altor sectoare economice", a declarat Bogdan Belciu, Partener in cadrul PwC Romania. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro