Studiu: aproape un sfert dintre bucuresteni, lipsiti de evenimente culturale

Doi bucureşteni din 10 nu au fost nici măcar o dată la un eveniment cultural in ultimul an şi tot ataţia declară că participă la evenimente culturale mai des de trei ori pe lună - sunt cifrele primului studiu de consum cultural realizat in Capitală, scrie Agerpres. Sectoarele 5 şi 6 ale oraşului au o pondere mai ridicată de tineri şi astfel şi de oameni mai interesaţi de consumul de internet acasă, de film sau muzică (consum digital)", arată rezumatul amintit.

acum 103 luni (21 Feb 2016)

Doi bucureşteni din 10 nu au fost nici măcar o dată la un eveniment cultural in ultimul an şi tot ataţia declară că participă la evenimente culturale mai des de trei ori pe lună - sunt cifrele primului studiu de consum cultural realizat in Capitală, scrie Agerpres.

"Doi bucureşteni din 10 nu au fost nici măcar o dată la un eveniment cultural in ultimul an, in timp ce tot doi din 10 declară că participă la evenimente culturale mai des de trei ori pe lună. Cand vine vorba de divertisment, cinematograful şi teatrul sunt in preferinţele bucureştenilor, 46% şi, respectiv, 45% dintre ei preferand aceste forme de cultură.

"In Bucureşti, mai mult de un sfert din populaţie (26,9%) alocă privitului la televizor in fiecare zi a săptămanii o medie de 2 ore, iar 24,7% o medie de o oră zilnic. Sectoarele 1 şi 2 au cea mai imbătranită populaţie din tot oraşul, din punct de vedere al profilului consumatorului. In sectoarele 1 şi 2, gusturile de consum cultural domestic se centrează pe consum de televizor şi radio, dar este relativ ridicat şi interesul pentru lectură. Consumul cel mai ridicat de televizor este in sectorul 3 al oraşului, iar cel de carte este cel mai scăzut. Deşi sectorul 3 al Capitalei cuprinde cele mai multe monumente, obiective culturale, instituţii de spectacol (centrul istoric este poziţionat in sectorul 3), iar accesul populaţiei este mai ridicat decat in alte sectoare, interesul populaţiei pentru consumul privat, in casă, este mare, iar oamenii alocă un număr considerabil de ore din bugetul lor de timp liber zilnic. Sectoarele 5 şi 6 ale oraşului au o pondere mai ridicată de tineri şi astfel şi de oameni mai interesaţi de consumul de internet acasă, de film sau muzică (consum digital)", arată rezumatul amintit. Acesta a fost realizat la nivelul oraşului Bucureşti de către echipa Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC) şi a fost comisionat de ARCUB in v... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro