Strazile unui oras din Banat, refacute in batjocura cu 12 milioane de euro imprumutati. Cum si-au batut joc de bani contractantii lucrarii

Strazile unui oras din Banat, refacute in batjocura cu 12 milioane de euro imprumutati. Cum si-au batut joc de bani contractantii lucrarii

Situatia a fost semnalata de catre actualul primar al Resitei, Ioan Popa care spune ca e vorba de zeci de kilometri din zonele Minda, Universalul vechi si Moroasa, unde desi licitatia a fost castigata de catre o societate - Ecobau - a fost data de mai multe ori in subantrepriza, pana s-a ajuns ca lucrarile sa fie executate de catre firma Speed Prod SRL, unde actionar era viceprimarul Ioan Crina, cel care a ramas la conducerea orasului, dupa ce primarul Mihai Stepanescu a fost arestat.

acum 33 luni (16 Mar 2017)

Situatia a fost semnalata de catre actualul primar al Resitei, Ioan Popa care spune ca e vorba de zeci de kilometri din zonele Minda, Universalul vechi si Moroasa, unde desi licitatia a fost castigata de catre o societate - Ecobau - a fost data de mai multe ori in subantrepriza, pana s-a ajuns ca lucrarile sa fie executate de catre firma Speed Prod SRL, unde actionar era viceprimarul Ioan Crina, cel care a ramas la conducerea orasului, dupa ce primarul Mihai Stepanescu a fost arestat. "Am vrut sa analizam o situatie punctuala cu privire la drumurile din Resita, si ma refer in primul rand la cele care au fost reabilitate cu acel faimos credit de 12 milioane de euro pe cele 4 tronsoane, bani cu care Resita s-a creditat pe 30 de ani. Dupa trei ani de la realizarea acestor tronsoane, o parte din ele au inceput sa cedeze si ne-am uitat sa vedem de ce se intampla acest lucru si am constatat ca unele nu au respectat proiectul. Sunt tronsoane unde trebuia sa se frezeze 10 cm de asfalt, sa se puna 6 cm de strat de asfalt de rezistenta si alti 4 cm de strat de uzura. S-au facut unele note de renuntare, acolo unde sunt linii de tramvai, pentru ca s-a considerat ca daca se frezeaza 10 cm exista riscul sa cedeze portiunea de beton cu linia de tramvai si s-a ramas doar la 6 cm insa, aici suntem intr-o zona unde trebuiau frezati 10 cm si nu s-au frezat decat aproape 4, pe aceiasi bani", a spus primarul Resitei. "Pentru separarea straturilor materialul folosit este geotextil, mai exact, o panza, in timp ce in contract se regaseste ca trebuia pus un material de plastic, un fel de plasa cu ochiuri patrate care sa faca legatura dintre cele 2 straturi de asfalt", explica edilul Constructorul, dirigintele de santier si cei care au semnat receptia vor fi chemati in instanta

Primarul Resitei spune ca nu va lasa lucrurile sa ramana asa si a cerut unei echipe de experti sa vina sa ia probe din asfalt cu care sa demonstreze ca nu s-a respectat contractul ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro