STENOGRAME De ce au fost vandute 2.450 de vagoane CFR Marfa la pret de fier vechi: "Osiile sunt smecheria...intelegi ce zic. Si e otel"

STENOGRAME De ce au fost vandute 2.450 de vagoane CFR Marfa la pret de fier vechi:

"Eei au scos la un leu initial, intreaba-l pe Enache, directorul vostru de la Bucuresti......si tot o scazut si tot o scazut si o tot o scazut pana a ajuns la 40 de bani, la 40 de bani pe kg, ne-am bagat noi si am cumparat, nimeni nu o cumpara la un leu, Gelu..!". Compania Remat SA Calarasi a inregistrat in 2015 o cifra de afaceri neta de 258 de milioane de lei (peste 57 milioane euro) si un profit de 3,7 milioane lei ( circa 842.000 de euro), avand 105 angajati. Cine sunt cei implicati Curtea de Apel Timisoara a respins marti ca nefondate contestatiile depuse de DIICOT, dar si de fostii directori din CFR Marfa arestati preventiv in dosarul vanzarii catre REMAT la preturi de fier vechi a 2.450 de vagoane de tren, mentinand astfel masurile preventive dispuse de Tribunalul Timis, decizia fiind defintiva.

acum 65 luni (13 May 2017)

Fostii directori generali ai CFR Calatori Mihut Craciun si Pavel Barculet raman in arest preventiv, a decis Curtea de Apel Timisoara.

Este vorba de vinderea ca "deseu fier vechi" a 2.450 de vagoane destinate casarii, iar prejudiciul in acest caz ar fi de 6,3 milioane de euro. In esenta, pretul de achizitie ar fi fost de 120 euro/tona de fier vechi in conditiile in care pretul mediu practicat pentru "deseu fier vechi greu" era de 175,88 euro/tona, iar pentru "deseu fier vechi special" (otel) era de 218,90 euro/ tona. Cele 2.450 de vagoane supuse casarii cantareau 35.002 tone de otel si 16.584 tone de fier vechi greu, cantitati care au fost mentionate in documentele incheiate ca deseu fier vechi. In acest caz sunt cercetate 40 de persoane, pentru infractiunile de constituire a unui grup infractional organizat, delapidare cu consecinte deosebit de grave, fals intelectual si uz de fals. Ancheta este coordonata de un procuror al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism (DIICOT) "Si tot scade cu 10%, 10 %!"

Potrivit interceptarilor din acest dosar, unul dintre reprezentantul REMAT SA, Moti Doru ii explica lui Gelu Corodan, sef serviciu material rulant, ca vagoanele au fost achizitionate la un pret mai mic decat la precedentele vanzari de vagoane.

"Eei au scos la un leu initial, intreaba-l pe Enache, directorul vostru de la Bucuresti......si tot o scazut si tot o scazut si o tot o scazut pana a ajuns la 40 de bani, la 40 de bani pe kg, ne-am bagat noi si am cumparat, nimeni nu o cumpara la un leu, Gelu..!".

Surse judiciare au explicat pentru "Adevarul" ca din discutia celor doi, ar fi rezulta implicit ca licitatia de vanzare a vagoanelor a fost aranjata, in sensul ca la oferta de vanzare a vagoanelor pe bursa nu s-a prezentat nimeni, astfel ca pretul cerut a tot scazut pana la cuantumul in care Remat SA a fost de acord sa cumpere.

... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro