Statutul elevului roman, intr-un sistem incremenit in comunism: vrem performanta sau sanctiuni?

Statutul elevului roman, intr-un sistem incremenit in comunism: vrem performanta sau sanctiuni?

> Scoala in Romania are ca obiectiv oferirea de informatii de cea mai buna calitate centrandu-se pe performanta si excelenta academica, cat mai ales formarea de abilitati de viata pentru fiecare copil intr-un mediu placut, armonios, unde se poate juca, invata si dezvolta psihic, emotional si social bucurandu-se de relaxare, incredere, respect si siguranta". Mi-as dori si un Statut al Profesorului, un Regulament care sa apere profesorul de eventualele abuzuri din partea elevilor, parintilor sau superiorilor, sa ii ofere siguranta si incredere si sa stie ca scoala il sustine si nu asculta de ordine politice sau de alta natura. Piedici in consilierea psihopedagogica din scoli: Dreptul de a beneficia gratuit de servicii de informare si consiliere scolara, profesionala si psihologica, conexe activitatii de invatamant, puse la dispozitie de unitatea de invatamant preuniversitar, fiindu-le asigurata cel putin o ora de consiliere psihopedagogica pe an; Daca, de exemplu, elevul cu o anumita nevoie educationala este consiliat de 4-5 ori sau daca prezinta o dizabilitate, tulburari de comportament si trebuie sa frecventeze un semestru intreg, ce te faci, de la ce ora absenteaza? Inainte de a trece brusc la lista intreaga de sanctiuni, as prefera apelarea la serviciile de consiliere / mediere care pot fi oferite in scoala, de profesorii mediatori. Cand vom avea 2.000 sau macar 1.000 de copii trimisi de parintii lor din alte tari sa studieze in Romania pentru ca merita, putem spune ca invatamantul preuniversitar este de invidiat, de calitate exceptionala si elevul are un statut exceptional.

acum 52 luni (20 Jun 2016)

>

Scoala in Romania are ca obiectiv oferirea de informatii de cea mai buna calitate centrandu-se pe performanta si excelenta academica, cat mai ales formarea de abilitati de viata pentru fiecare copil intr-un mediu placut, armonios, unde se poate juca, invata si dezvolta psihic, emotional si social bucurandu-se de relaxare, incredere, respect si siguranta". Primul, drept sa fi fost, "Elevul roman are dreptul la o educatie de top egala cu oricare alta din Europa". 4 se mentioneaza in treacat Invatamantul preuniversitar este centrat pe elev, dar daca citesti cap-coada cele 31 de pagini nu ai senzatia aceasta. Nu traiesc o emotie pozitiva cand citesc, incat sa ma determine sa-mi dau copilul la o scoala romaneasca, nu-mi creeaza incredere si siguranta. O insiruire de cuvinte ce suna frumos si neconvingator. 7 numit Drepturi educationale se precizeaza:

x) Elevii cu performante scolare deosebite pot promova 2 ani de studii intr-un an scolar.

Da, suna provocator, Romania are copii geniali, dar as fi curios daca, de cate ori si unde s-a aplicat acest drept. Poate la fiecare sfarsit de an vom primi raspunsul.

z) Dreptul de a oferi feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasa, prin fise de feedback anonime.

As sustine sa devina o obligatie pentru fiecare scoala, nu doar un drept fara practicabilitate si eficienta si efecte. Astfel, am reduce comportamentul neschimbat defavorabil al unor profesori vechi de ani de zile sau metodele ineficiente. Si prin masurile luate de scoala in cazurile de feedback negativ repetat am avea ceva efecte. Ce se intampla daca un cadru didactic primeste intr-un an de la toate clase un feedback negativ anonim?

(2) dreptul de a contesta rezultatele evaluarii la lucrarile scrise.

Faptul ca o nota la un test poate fi contestata ma duce cu gandul la doua explicatii. Prima - ca exista practica unor profesori de a oferi note contestabile (banuiesc ca mai mici). A ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro