Statul va fi bun de plata la Autostrada Comarnic-Brasov si in cazul in care constructorul n-o termina

Statul va fi bun de plata la Autostrada Comarnic-Brasov si in cazul in care constructorul n-o termina

Pe de-o parte (in avantajul statului), platile de disponibilitate efectuate de catre autoritate catre concesionar "sunt supuse regimului de penalizare in situatia in care serviciile nu sunt prestate la nivelul calitativ prevazut in contract (in baza specificatiilor de performanta) sau daca autostrada nu este disponibila utilizatorilor finali (adica daca exista inchideri de sectiuni de drum)". Astfel, in acord cu practica internationala in materie de proiecte de concesiune/PPP, la incetarea contractului de concesiune, autoritatea va achita compensatii la incetare, diferentiate in functie de motivul incetarii contractului, sintetizate in cele ce urmeaza: a) Incetarea din culpa autoritatii publice In cazul in care contractul de concesiune inceteaza din culpa autoritatii publice, autoritatea va achita o compensatie concesionarului, suma platibila drept compensatie urmand sa permita concesionarului: o rambursarea sumelor datorate la acel momentde concesionar finantatorilor conform contractelor de finantare principala;

acum 117 luni (16 Jan 2015)

Pe de-o parte (in avantajul statului), platile de disponibilitate efectuate de catre autoritate catre concesionar "sunt supuse regimului de penalizare in situatia in care serviciile nu sunt prestate la nivelul calitativ prevazut in contract (in baza specificatiilor de performanta) sau daca autostrada nu este disponibila utilizatorilor finali (adica daca exista inchideri de sectiuni de drum)".

Valoarea actualizata neta a platilor de disponibilitate a fost de 2,932 miliarde de euro la data depunerii ofertei (09.12.2013), iar la data cea mai recenta, urmare a actualizarii modelului

financiar valoarea actualizata neta a platilor de disponibilitate este de 2,732 miliarde de euro. Iata cateva exemple, pe care le citam din acelasi raport:

"La incetarea contractului de concesiune, rezultatele activitatii concesionarului (de exemplu, proiectul tehnic, constructia in stadiul la care se afla la momentul incetarii, autostrada ca atare in cazul in care incetarea intervine in perioada de operare) revin autoritatii publice.

Astfel, in acord cu practica internationala in materie de proiecte de concesiune/PPP, la incetarea contractului de concesiune, autoritatea va achita compensatii la incetare, diferentiate in functie de motivul incetarii contractului, sintetizate in cele ce urmeaza:

a) Incetarea din culpa autoritatii publice

In cazul in care contractul de concesiune inceteaza din culpa autoritatii publice, autoritatea va achita o compensatie concesionarului, suma platibila drept compensatie urmand sa permita concesionarului:

o rambursarea sumelor datorate la acel momentde concesionar finantatorilor conform contractelor de finantare principala;

o plata eventualelor costuri de reziliere a subcontractelor de catre concesionar ca urmare a incetarii contractului de concesiune (de exemplu, a contractului de proiectare si constructie si/sau a contractului de operar... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro