Statul va deveni actionar majoritar la Santierul Naval DMHI Mangalia

Statul va deveni actionar majoritar la Santierul Naval DMHI Mangalia

Reamintim ca in luna ianuarie, Guvernul a decis ca statul roman vrea sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra pachetului de actiuni de 51% de la santierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vor sa-l vanda.

acum 53 luni (22 Mar 2018)

Negocierile dintre statul roman si investitorul strategic interesat in Santierul Naval DMHI Mangalia au fost finalizate in seara zilei de miercuri, 21 martie. Astfel, Santierul Naval 2 Mai S.A Mangalia va renunta la exercitarea dreptului de preferinta cu privire la achizitia pachetului de actiuni detinut de Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A Mangalia, urmand ca, ulterior, Damen Shypyards Group sa cesioneze, cu titlu gratuit, catre Santierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de actiuni, astfel incat structura de actionariat a Societatii Mixte care rezulta in urma asocierii sa arate astfel: 51% Santierul Naval 2 Mai S.A si 49% Damen Shipyards Group. Ministrul Economiei Danut Andrusca a declarat ca este multumit ca negocierile s-au finalizat cu succes pentru partea romana si a sustinut ca, in calitate de actionar majoritar, statul roman va putea sa protejeze forta de munca inalt calificata din santierul Naval. Din calitatea de actionar majoritar putem sa protejam eficient interesele statului roman si putem sa protejam inclusiv forta de munca inalt calificata de la Santierul Naval", a declarat Danut Andrusca, ministrul Economiei. Reamintim ca in luna ianuarie, Guvernul a decis ca statul roman vrea sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra pachetului de actiuni de 51% de la santierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vor sa-l vanda. Problema este ca acest drept de preemtiune este exercitat in plina tranzactie intre coreeni si olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda. Aceasta in conditiile in care este o companie aflata in pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei in 2016 si datorii de peste 5,3 miliarde de lei. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro