SONDAJ INSCOP Romanii vor mai degraba alti politicieni decat alte partide
Din punctul de vedere al variabilei "a avea cont pe retelele de socializare", la aceeasi intrebare, diferentele cele mai semnificative sunt la aceleasi doua variante: 29,5% dintre cei care au cont pe retele de socializare nu ar vota un partid nou (41% din cei care nu au cont pe retele de socializare nu ar vota un partid nou);
15,4% cred ca nu, dar aceasta nu inseamna ca 15,4% dintre romani ar fi multumiti de performantele clasei politice - cifra ii cuprinde si pe cei dezamagiti in general de politica, deci care cred ca prin schimbarea politicienilor nu se rezolva nimic.
In ceea ce priveste raportarea publicului la infiintarea unor noi partide in Romania, perceptiile se distribuie dupa cum urmeaza: 42,8% cred ca nu e nevoie de un partid nou pentru ca toate partidele aparute in ultima vreme au dezamagit, 24,6% spun ca toate partidele existente acum in Romania trebuie sa dispara si sa fie inlocuite cu unele noi, 24,5% cred ca este nevoie de partide noi, dar nu au sanse sa supravietuiasca intre partidele care exista deja. Numarul de non-raspunsuri nu este foarte mare (8,1%), deci nici procentul celor atasati de sistemul romanesc de partide asa cum este el acum nu este semnificativ.
Cei 42,8% care au ales prima varianta nici ei nu pot fi considerati ca opunandu-se in totalitate ideii unui partid nou/ unor partide noi - mai degraba apare acolo o judecata pragmatica privind posibilitatile unui partid nou de a reprezenta o alternativa politica viabila.
Daca insumam procentele de pe variantele 2 si 3 de raspuns, 49,1% dintre respondenti sustin ideea aparitiei unor partide noi, ceea ce inseamna ca, in masura in care clarificam asteptarile "tematice" si "charismatice" ale publicului de la aceste ipotetice noi partide, putem incepe sa luam in serios aceasta optiune. Daca impartim esantionul dupa variabila "acces la internet", cele mai mari diferente intre cei care au, respectiv nu au acces la internet se gasesc la varianta "nu as vota un partid nou" (33% dintre cei cu acces la internet, fata de 41% dintre cei fara) si la nehotarati (25,8% dintre cei cu acces la internet sunt nehotarati si 19,6% dintre cei fara).
Din punctul de vedere al variabilei "a avea cont pe retelele de socializare", la aceeasi intrebare, diferentele cele mai semnificative sunt la aceleasi d... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro