Soferii acuza: traficul de pe Valea Prahovei, umflat artificial pentru a forta construirea autostrazii Comarnic-Brasov in defavoarea autostrazii Sibiu-Pitesti

Soferii acuza: traficul de pe Valea Prahovei, umflat artificial pentru a forta construirea autostrazii Comarnic-Brasov in defavoarea autostrazii Sibiu-Pitesti

La randul sau, Ion Lixandru, presedintele Asociatiei Romane de Logistica (ARILOG), a aratat ca pe eventualul tronson Comarnic-Brasov - "care pleaca de la nimic si ajunge la nimic" - masinile ar urca pana la altitudini de 1.100 de metri, fata de 600-700 de metri altitudine pe Sibiu-Pitesti.

acum 98 luni (9 Oct 2014)

Metoda directionarii traficului greu

In primul rand, spun liderii patronali, traficul de marfuri este directionat astfel incat Valea Prahovei sa fie greu sau imposibil de ocolit.

Astfel, transportatorii de marfa sunt nevoiti sa coboare pana la Buzau-Ploiesti, apoi pe DN1A, pentru a ajunge la Brasov sau Sibiu", a explicat Augustin Hagiu, consultant in transporturi si fost presedinte al Federatiei Operatorilor Romani de Transport.

In acest fel, desi pe Valea Oltului si pe Valea Prahovei trec, numeric, la fel de multe autovehicule, pe DN1 recensamintele de trafic arata cifre mult mai mari.

Estimarile de cost, intoarse din condei

In plus, estimarile de cost pentru Comarnic-Brasov arata 1,1 miliarde de euro, in timp ce pentru Sibiu-Pitesti ar fi 1,8 miliarde de euro, cand lucrurile stau de fapt invers.

"Un tunel pe Comarnic-Brasov este estimat la 15 milioane de euro/km per tub, in timp ce pe Sibiu-Pitesti estimarile anuntate oficial urca pana la 27 de milioane de euro/km per tub.

La randul sau, Ion Lixandru, presedintele Asociatiei Romane de Logistica (ARILOG), a aratat ca pe eventualul tronson Comarnic-Brasov - "care pleaca de la nimic si ajunge la nimic" - masinile ar urca pana la altitudini de 1.100 de metri, fata de 600-700 de metri altitudine pe Sibiu-Pitesti.

"Sa urci cu 40 de tone la 1.100 de metri inseamna costuri inutile, pentru ca ai un consum suplimentar de carburant, dar camioanele trebuie sa mai si coboare, deci ai uzuri suplimentare si la placutele de frana", a conchis liderul patronal. ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro