Situatie extrem de periculoasa: dealul pe care a fost prelungita pista Aeroportului din Sibiu aluneca din nou

Situatie extrem de periculoasa: dealul pe care a fost prelungita pista Aeroportului din Sibiu aluneca din nou

Actualul Aeroport international Sibiu este rezultatul unor ample investitii de modernizare si extindere, ale caror costuri aproximate la peste 70 de milioane de euro au fost acoperite din bugetele Consiliului Judetean Sibiu si al Primariei municipiului Sibiu in perioada 2006 - 2008. Refacerile cedeaza dupa o luna In august 2010, o portiune de 80 de metri lungime din dealul prelungit pentru extinderea pistei a luat-o la vale, afectand atat sistemul de ghidaj al aeronavelor in conditii de vreme nefavorabila, cat si drumul perimetral caii de rulare.

acum 61 luni (11 Aug 2017)

Actualul Aeroport international Sibiu este rezultatul unor ample investitii de modernizare si extindere, ale caror costuri aproximate la peste 70 de milioane de euro au fost acoperite din bugetele Consiliului Judetean Sibiu si al Primariei municipiului Sibiu in perioada 2006 - 2008. Alaturi de un nou terminal, aeroportul sibian a beneficiat si de o noua pista, modernizata si extinsa. Iar pentru extinderea pistei a fost nevoie de prelungirea unui deal, lucrare care la aproape zece ani de la finalizare continua sa dea batai de cap autoritatilor si constructorilor germani de la Max Boegl. Refacerile cedeaza dupa o luna In august 2010, o portiune de 80 de metri lungime din dealul prelungit pentru extinderea pistei a luat-o la vale, afectand atat sistemul de ghidaj al aeronavelor in conditii de vreme nefavorabila, cat si drumul perimetral caii de rulare.

Lucrarile au presupus "indulcirea" pantei dealului, astfel incat aceasta sa ajunga la un raport de 1:4, de la 1:2 cat era initial. "In data de 12 iulie 2017 comisia de receptie, in prezenta reprezentantilor executantului si a proiectantului, a decis amanarea receptiei datorita faptului ca a fost constatata lipsa/neterminarea unor lucrari prevazute in proiect, precum si pentru faptul ca aparusera deformari verticale si fisuri la nivelul drumului perimetral si a ultimei trepte de taluz. Comisia de receptie a solicitat constructorului sa dispuna masurile de remediere fata de cele constatate", raspund reprezentantii Aeroportului sibian. Lucrarile de refacere au o garantie de doi ani de la momentul semnarii procesului verbal de catre comisia de receptie. Semne ca in 2010 Alunecarile de teren din 2010 au fost precedate de o serie de defectiuni aparute pe rand. In urma acelor surpari, intre autoritati, constructor, consultant si proiectant au fost transmise o serie de informari si adrese, ultimele solicitand interventii de urgenta. Acum sapte ani, dealul pe care a fost prelungita pista aeroportul sibian a alunecat... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro