Siguranta la volan depinde de cativa centimetri patrati. Cat de importanta este acum uzura pneurilor

Nici macar anvelopele noi nu pot impiedica producerea efectului de acvaplanare, daca viteza este prea mare Verificati uzura anvelopelor, astfel incat indicele de uzura sa aiba cel putin 4 mm Verificati presiunea pneurilor periodic sau inainte de a pleca la un drum mai lung, deoarece presiunea extrem de redusa creste foarte mult riscul de acvaplanare Incercati sa ocoliti baltile care se formeaza pe sosele Cum sa reactionati in caz de acvaplanarePastrati-va calmul si nu ciupiti frana!

acum 33 luni (4 Dec 2016)

Depasirile periculoase, nepastrarea distantei corespunzatoare, actiunile neasteptate ale participantilor la trafic si viteza excesiva se numara printre principalele riscuri de pe drumurile din intrega lume. La acestea se adauga, insa, acvaplanarea, pelicula de apa care, in functie de combinarea mai multor factori, precum ploaia, lapovita, viteza si gumele uzate, apare intre amprentele pneurilor pe asfalt si suprafata de rulare si poate duce la pierderea controlului volanului, potrivit unui studiu Nokian Tyres.

Adaptarea vitezei de deplasare la conditiile de drum este importanta, indiferent de conditiile meteo.

"Cand masina incepe sa derapeze pe pelicula de apa creata pe carosabil, soferul nu trebuie sa franeze. In schimb acesta trebuie sa sa ridice piciorul de pe pedala de acceleratie pentru a reduce viteza. De asemenea, este important sa mentina traiectoria masii in directia de deplasare. Daca rotile sunt virate mult dreapta sau stanga, odata cu recapatarea aderentei exista riscul unei schimbari bruste de directie la care soferul este in imposibilitate de a reactiona.

Pneurile uzate, un pericol latent

Conform prevederilor legale, limita de uzura maxima admisa a profilului anvelopei este de 1.6 mm pentru cauciucurile de vara si de 4 mm pentru cele de iarna, insa riscul de acvaplanare este foarte mare la acest grad de uzura. In urma testelor efectuate, specialistii Nokian Tyres recomanda o limita de uzura a profilului de maximum 4 mm indiferent de tipul anvelopei si anotimp.

De asemenea, un factor important este si calitatea anvelopelor, fie ele de iarna sau vara, precum si utilizarea/schimbarea acestora in functie de anotimp. De exemplu, anvelopele din linia Nokian SUV, printre cele mai bune cauciucuri de vara conform testului AutoBild Allrad din aprilie 2015, au inceput sa derapeze pe pelicula de apa la viteza de 85.0 km/h, in timp ce la cele mai slabe cauciucuri acvaplanarea s-a resimtit la viteza 80.1 km/h. Nici macar ... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro