Sfidarea fobiilor: musulmana trans in Romania. "Ma identific ca femeie trans, nu vad o incompatibilitate cu islamul"

Sfidarea fobiilor: musulmana trans in Romania.

Personal, cred ca nu avem nevoie sa fim informati de niciun Dumnezeu si de niciun text sacru ca a uri si a discrimina uneori (inca!) chiar a ucide anumite fiinte umane, pentru alegerile lor consensuale si extrem de personale, tine de sfera maleficului. Sa ma retrag intr-o meditatie si sa nu-mi pese deloc de restul societatii (nu sunt impotriva sufistilor - este o dimensiune legitima a islamului - sau cu budistii, dar nu ma regasesc in felurile lor de a fi), ar fi si asta o idee, dar nu e vorba de o pace "statica". Nu pretind a fi perfecta, ma pot insela.) Conflictul ar fi mai degraba cu asteptarile musulmanilor de rand, cu toate preconceptiile si suspiciunile lor fata de "sectari" ori fata de identitati minoritare pe care nu le pot intelege sau care nu le suscita interes atat timp cat cineva foarte drag, foarte apropiat lor nu se regaseste in spectrul acesta. Cand se vorbeste de condamnarea homosexualitatii de catre crestinism sau de catre islam, din Vechiul Testament si din Coran sunt invocate pasaje comparabile prin duritate, dar, vedeti, ucigasii care ard homosexuali sau ii arunca de pe acoperis se raporteaza mai ales la relatari apocrife (hadith / relatari atribuite Profetului Muhammad) si la teologi incapabili sa vada altceva decat litera scripturii, teologi lipsiti de mila precum Ibn Taymiyya (unul dintre preferatii fundamentalistilor). Cel mai aberant este in Iran, unde, datorita ayatollahului Khomeini, operatiile de schimbare a sexului sunt permise si chiar subventionate partial de stat, dar toate categoriile acestea minoritare au de suferit (situatia e cel putin la fel de grava ca in tarile sunite, au fost executatii mii de homosexuali din 1979 incoace, iar despre casatorii nici nu se poate vorbi), autoritarismul isi pune si aici amprenta - se pare ca persoanele LGB "prinse" sunt obligate fortat sa treaca prin operatii! Este si un mijloc pentru o persoana trans ca mine de a trece mai usor prin tranzitie, una dintre problemele de zi cu zi ale femeilor trans fiind cea de a fi tradate de trasaturile faciale (care pot necesita operatii estetice suplimentare) sau de voce (pe care trebuie s-o stapanesc bine daca nu-mi permit sa mi se opereze si corzile), dar imi ofera si un anumit confort psihic.

acum 96 luni (11 Oct 2016)

>

Paradoxal, adesea, cele mai intime si neintruzive alegeri diferite ale celorlalti ne activeaza spaime identitare irationale, traduse in discursuri publice subit si oportunist invocatoare ale sacrului si religiosului. Personal, cred ca nu avem nevoie sa fim informati de niciun Dumnezeu si de niciun text sacru ca a uri si a discrimina uneori (inca!) chiar a ucide anumite fiinte umane, pentru alegerile lor consensuale si extrem de personale, tine de sfera maleficului. Multi dintre noi ne raportam, inerent, multiplu la identitate, insa unele combinatii de constructii identitare sunt atat de marginale sau tensionante, incat creeaza trasee existentiale, eufemistic vorbind, mult mai putin line decat in cazul majoritatii oamenilor.

O femeie romanca trans si musulmana, o femeie tanara, evident educata, care marturiseste ca iubeste "marea si culorile vii" si este preocupata, printre altele, de filosofie si arte, mi-a acordat un interviu. m-a abordat in preajma lansarii primei mele carti in care expuneam si opinii specifice islamului progresist pentru a ma intreba daca am tratat si problema statutului persoanelor cu orientari sexuale si identitati de gen diferite. era deja prea mult pentru Romania si pentru comunitatile de musulmani de la noi.

Din motive evidente, care tin de siguranta si protejarea intervievatei, nu voi divulga elemente care sa duca la dezvaluirea / recunoasterea identitatii sale.

Ai resimtit vreodata conflictual raportarea multipla la identitatea de musulmana si cea de persoana trans?

Familia mea este ortodoxa, dar am trecut din copilarie prin mai multe feluri de lacase de cult. In plus, am avut norocul de a prinde in liceu si ore de istoria religiilor. Carti precum "Sacrul si profanul" a lui Eliade m-au format si, implicit, relatia mea cu "secularul" si cu "religiosul" nu se poate descrie prin niste stereotipuri sau discursuri goale. nu am luat decizia de a ma converti la islam inainte de a studia s... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro