Sezonul turistic incepe fara drumuri

Desi sunt pe agenda Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) de ani de zile, drumuri nationale importante, de utilitate turistica, precum DN 71, Baldana Targoviste Sinaia sau DN 76, Oradea-Beius, continua sa macine nervii soferilor din cauza gropilor si valurilor din asfalt. "Directori ai unor directii regionale de drumuri se ocupa concomitent de managementul a cate sase proiecte in conditiile in care la o firma de consultanta un singur om cu experienta de 20 de ani in domeniu se ocupa de un singur contract.

acum 57 luni (20 May 2015)

Turistii vor avea parte de surprize neplacute in acest sezon estival.

Desi sunt pe agenda Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) de ani de zile, drumuri nationale importante, de utilitate turistica, precum DN 71, Baldana Targoviste Sinaia sau DN 76, Oradea-Beius, continua sa macine nervii soferilor din cauza gropilor si valurilor din asfalt. Ciudat este insa faptul ca pentru aceste sosele au avut timp de ani de zile contracte pentru modernizarea lor. Nu numai ca aceste contracte nu au fost duse la capat, ci, dimpotriva, au fost reziliate fara a fi fost miscata o lopata de pamant. Din acest motiv, constructorii acuza CNADNR de amatorism si de teama la derularea lucrarilor.

Nici o lopata timp de patru ani

DN71 este una dintre soselele care daca ar fi fost in stare buna ar fi putut reprezenta o alternativa pentru aglomeratia de pe DN1. CNADNR a scos la licitatie lucrarile in 2011, iar acestea au fost castigate atunci de catre o asociere formata din firmele Spedition UMB, Consitrans si Iptana. Chiar daca a selectat constructorii si chiar daca este evident ca aceasta sosea ar fi fost o varianta mai convenabila la finele saptamanii decat DN1, in trei ani CNADNR nu a dat constructorului un ordin de incepere a lucrarilor. Contractul a fost rupt "din cauza lipsei disponibilitatilor financiare, in contextul situatiei generate de constrangerile bugetare generate de criza economica", explica CNADNR.

Un alt episod s-a desfasurat nu mai de mult de zilele trecute. CNADNR a anuntat rezilierea unui tronson lung de 31 de kilometri din DN 76, Oradea-Beius. Lucrarile erau facute de Compania de Constructii Cai Ferate si Drumuri Timisoara si Societatea de Constructii in Transporturi Bucuresti, insa au progresat pana la 0,7% cand CNADNR a decis rezilierea contractului.

"Este de neimaginat ca in 2015 un drum national sa arate cum arata acest DN76 pe aceasta portiune, ca nu peste tot arata asa (...) va spun si... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro