Secretele avionului fara motor cu care se poate zbura si cinci ore: "Indiferent ca este un Boeing sau un planor, principiul de zbor e acelasi"

Secretele avionului fara motor cu care se poate zbura si cinci ore:

De abia dupa implinirea varstei de 40 de ani, am obtinut brevetul de planorist. "Planoristul trebuie sa exploteze conditiile termice din aer" Planorul poate fi ridicat prin tractarea de catre un avion sau de catre un mosor. Cand ajunge la o anumita inaltime, se desprinde cablul de care este leagat de avion, iar planorul ramane singur, ca o pasare, pilotat de cel aflat la mansa.

acum 45 luni (24 Feb 2016)

Un planor este o aeroplan cu aripi fixe fara motor. Comisarul-sef Nicolae Istrat, fost angajat la Politia Rutiera Timis, dar si seful Politiei orasului Recas, acum pensionar, are brevet de planorist din 2001. "Acest aparat de zbor functioneaza in aer dupa aceleasi principii ca oricare avion. Un avion, indiferent cat de mic sau mare este, foloseste principiile aerodinamicii. Indiferent ca este un Boeig sau un planor, zboara la fel. Insa, sa stiti ca se poate zbura cu un planor si patru-cinci ore, folosind principiile aerodinamicii, conditiile termice pe care le intalnim in atmosfera. E o stiinta intreaga a miscarii maselor de aer. Meteorologia este una din materiile cele mai complexe de la Academia de Aviatie, acolo sunt profesorii cei mai severi. Sunt fenomene pe care trebuie sa le cunosti, pentru ca influenteaza aeronava, indiferet cat de mica este ea", a declarat Nicolae Istrat.

A zburat cu avionul de la nastere Se spune ca pasiunea se naste de copil. Asta pentru ca atunci cand s-a nascut, datorita unor probleme la sarcina, a trebuit dus cu avionul medical de la Faget la Timisoara. "In anul 1978 am dat examen de admitere la Academia de Aviatie, dar nu am intrat. Am ramas cu regretul ca nu am reusit sa urmez scoala de aviatie. De abia dupa implinirea varstei de 40 de ani, am obtinut brevetul de planorist. "Planoristul trebuie sa exploteze conditiile termice din aer" Planorul poate fi ridicat prin tractarea de catre un avion sau de catre un mosor. Cand ajunge la o anumita inaltime, se desprinde cablul de care este leagat de avion, iar planorul ramane singur, ca o pasare, pilotat de cel aflat la mansa. El trebuie sa stie ce inseamna un nor, ce inseamna partea umbroasa a norului, care creaza o termica ce infunda, nu iti da posibilitatea sa te ridici, partea insorita a norului. Trebuie sa stie ce se intampla daca zbori deasupra unei paduri, deasupra unui camp arat sau deasupra unui lan de grau. Timisoara nu are un aeroclub Nemultumirea planoristilor... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro