Scoaterea din saracie a regiunii Moldova nu este o prioritate pentru Uniunea Europeana: zero autostrazi pana in 2020

Scoaterea din saracie a regiunii Moldova nu este o prioritate pentru Uniunea Europeana: zero autostrazi pana in 2020

> Banuiam ca pentru vestici sunt mult mai rentabile drumurile din Transilvania si sudul tarii din simplul motiv ca principalele lor afaceri din Romania se regasesc in aceste zone, dar aveam nevoie sa ma conving ca Moldova a fost, este si va ramane in continuare rupta de lume, cel putin in ceea ce priveste dezvoltarea economica. Asteptand-o pe doamna comisar sa isi faca aparitia, am rasfoit o brosurica frumos ilustrata a Comisiei Europene despre Dezvoltarea Regionala, realizata imediat dupa ce Corina Cretu a preluat acest portofoliu, si am dat de urmatoarea lozinca: "Noua politica de coeziune este conceputa astfel incat sa schimbe realmente vietile locuitorilor Europei, in special prin stimularea cresterii economice si a crearii de locuri de munca in regiuni".

acum 116 luni (21 May 2015)

>

Banuiam ca pentru vestici sunt mult mai rentabile drumurile din Transilvania si sudul tarii din simplul motiv ca principalele lor afaceri din Romania se regasesc in aceste zone, dar aveam nevoie sa ma conving ca Moldova a fost, este si va ramane in continuare rupta de lume, cel putin in ceea ce priveste dezvoltarea economica. Pentru asta se pare ca am avut nevoie de o intalnire la Bruxelles cu doamna Corina Cretu, romanca de-a noastra, Comisar european pentru Dezvoltare Regionala, ale carei raspunsuri oficiale mi-au conturat o imagine clara privind viitorul sumbru al infrastructurii rutiere din Moldova.

N-am fost singur acolo, ci si cu alti jurnalisti, in cadrul unei vizite organizate de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, ca urmare a programului Bursele europene - Jurnalisti in dialog, organizat anual de Freedom House Romania.

Asteptand-o pe doamna comisar sa isi faca aparitia, am rasfoit o brosurica frumos ilustrata a Comisiei Europene despre Dezvoltarea Regionala, realizata imediat dupa ce Corina Cretu a preluat acest portofoliu, si am dat de urmatoarea lozinca: "Noua politica de coeziune este conceputa astfel incat sa schimbe realmente vietile locuitorilor Europei, in special prin stimularea cresterii economice si a crearii de locuri de munca in regiuni".

Intrebare: De ce o autostrada care sa lege Moldova, una dintre cele mai sarace zone din Europa, de restul tarii nu este o prioritate pentru Comisia Europeana?

Raspuns Corina Cretu: Master Planul de Transport va consacra prioritatile pentru finantare in sectorul transporturilor din Romania in urmatorii 20 de ani. Conform CEF (Connecting Europe Facilty), document votat de Parlamentul European in care sunt clar specificate proiectele rutiere care intra la finantare pentru perioada 2014-2020, strategia de implementare a retelei TEN-T include modernizarea drumului Targu-Neamt - Ungheni si...

Hai sa ne uitam si pe coridoarele TEN-T, cu termen... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro