Scandalul Facebook: cum a devenit psihografia o arma periculoasa

Scandalul Facebook: cum a devenit psihografia o arma periculoasa

Totusi, Christopher Wylie, fostul angajat al CA care a dezvaluit maniera inadecvata in care compania a obtinut datele a 50 de milioane de utilizatori de Facebook, declansand astfel un scandal de proportii, a afirmat ca firma pentru care a lucrat a folosit informatiile pentru a crea un "instrument psihologic de razboi" care da peste cap mintile oamenilor. Din aproape in aproape Pe de alta parte, recent, directorul firmei de securitate cibernetica UpGuard, Chris Vickery, a anuntat pe Twitter ca a identificat codul folosit de CA pentru activitatea sa electorala, acesta fiind localizat intr-un registru online accesibil public si intretinut de un angajat al firmei AggregateIQ (A.I.Q.) din British Columbia, care lucra cu SCL Group, compania-mama a CA.

acum 27 luni (3 Apr 2018)

Cu putin inainte de alegerile prezidentiale din anul 2016 din Statele Unite, Alexander Nix, directorul general de la acea vreme al companiei britanice Cambridge Analytica, implicata in campania electorala a republicanului Donald Trump, a explicat pe scurt activitatea firmei sale. "Daca stii ce tip de personalitate au oamenii pe care ii vizezi, poti sa-ti nuantezi mesajul astfel incat sa ai o rezonanta mai eficienta in cazul grupurilor-cheie de audienta", a spus el. Fosta directoare de dezvoltare a afacerilor din cadrul Cambridge Analytica (CA) Brittany Kaiser a relatat ca "a existat o cerere imensa (la nivel intern) pentru a se afla cum" a fost obtinut rezultatul. Asta pentru ca tintirea psihografica este un concept relativ nou, astfel ca nu s-a dovedit in totalitate ca firma de consultanta a utilizat cu succes aceste metode pentru campania lui Trump. Totusi, Christopher Wylie, fostul angajat al CA care a dezvaluit maniera inadecvata in care compania a obtinut datele a 50 de milioane de utilizatori de Facebook, declansand astfel un scandal de proportii, a afirmat ca firma pentru care a lucrat a folosit informatiile pentru a crea un "instrument psihologic de razboi" care da peste cap mintile oamenilor. De cealalta parte, cercetatorul de la Universitatea Cambridge Aleksandr Kogan, cel care a creat aplicatia pentru un test de personalitate prin intermediul careia au fost colectate datele de pe Facebook, a calificat metoda drept "nu tocmai exacta la nivel individual". Concluziile lui Kogan, psiholog de formatie, sunt relativ in ton cu cele ale unei cercetari facute de Fundatia Online Privacy din Marea Britanie, al carei director - Chris Sumner - a afirmat recent pentru publicatia americana citata ca psihografia da rezultate mai degraba in cazul grupurilor decat in cazuri individuale. Din aproape in aproape Pe de alta parte, recent, directorul firmei de securitate cibernetica UpGuard, Chris Vickery, a anuntat pe Twitter ca a identificat codul folosit de CA pentru activit... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro