SCANDAL pe subiectul la Matematica, de la Evaluarea Nationala

Unul din subiectele de la Matematică, din cadrul Evaluării Naționale, a starnit indignare in randul părinților și profesorilor, care au acuzat că subiectul induce in eroare. Ei au semnat și o petiție prin care i-au cerut ministrului Educației, Adrian Curaj, să ia in calcul ambele variante de răspuns.In replică, Centrul Național de Evaluare și Examinare a precizat că exercițiul are enunțul clar formulat și că răspunsul corect este cel prevăzut in barem.

acum 44 luni (30 Jun 2016)

Unul din subiectele de la Matematică, din cadrul Evaluării Naționale, a starnit indignare in randul părinților și profesorilor, care au acuzat că subiectul induce in eroare. Ei au semnat și o petiție prin care i-au cerut ministrului Educației, Adrian Curaj, să ia in calcul ambele variante de răspuns.In replică, Centrul Național de Evaluare și Examinare a precizat că exercițiul are enunțul clar formulat și că răspunsul corect este cel prevăzut in barem.

Punctul 6 al primului subiect sună așa: "In diagrama de mai jos este prezentată repartiţia notelor obţinute la un test la matematică, de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală.

In petiția online privind examenul la Matematică, semnată de 39.504 persoane, oamenii cer ca profesorii corectori să țină cont de ambele rezolvări (cu axa Ox - note sau elevi și axa Oy - elevi sau note). SUBIECTELE și BAREMUL la Matematică

In replică, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) a transmis că "exercițiul complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect. Acesta conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată in subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (vezi www.subiecte2016.edu.ro/2016). Tipul de diagramă in discuţie este inclus in modelul de subiect pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014-2015. Itemul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. In esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (intre notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar in cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor). Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel pr... Citeste intreg articolul pe romanialibera.ro