Scandal legat de puterea motoarelor ambarcatiunilor din Delta Dunarii. "Va fi un asalt la ecosistemele care au ramas inca necalcate de barci"

Scandal legat de puterea motoarelor ambarcatiunilor din Delta Dunarii.

Toate discutiile intre cele doua tabere, Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD), pe de o parte si Asociatia Patronatelor din Turism, a Primariilor, a Producatorilor de Peste si a Armatorilor din delta, pe de alta parte, au plecat de la initiativa guvernatorului Malin Musetescu de a schimba cadrul legal al circulatiei ambarcatiunilor in Delta Dunarii. Prin acest act se limita capacitatea maxima a motoarelor ambarcatiunilor care naviga pe canalele si lacurile interioare din delta la 40 de cai-putere, iar a celor care naviga pe canalele de circulatie din perimetrul rezervatiei la 100 de cai-putere. Mai presus de toate, UNESCO pune omul, din pacate, in Delta Dunarii in ultimii 26 de ani populatia a scazut cu mai mult de jumatate de la 19.000 la 8.500, in comparatie cu pelicanii care au crescut de la 1.000 la 20.000 si cormoranii de la 30.000 la 400.000".

acum 60 luni (26 Sep 2017)

Toate discutiile intre cele doua tabere, Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii (ARBDD), pe de o parte si Asociatia Patronatelor din Turism, a Primariilor, a Producatorilor de Peste si a Armatorilor din delta, pe de alta parte, au plecat de la initiativa guvernatorului Malin Musetescu de a schimba cadrul legal al circulatiei ambarcatiunilor in Delta Dunarii. Prin acest act se limita capacitatea maxima a motoarelor ambarcatiunilor care naviga pe canalele si lacurile interioare din delta la 40 de cai-putere, iar a celor care naviga pe canalele de circulatie din perimetrul rezervatiei la 100 de cai-putere. Altfel va fi un haos si un asalt la ecosistemele si zonele care au ramas inca necalcate de aceste barci. Varianta care mi s-a parut cea mai potrivita a fost asta a puterilor de motoare deoarece, pe de o parte am avut in toate intalnirile mele cu pescarii comerciali un numitor comun: toti au reclamat intruziunea barcilor rapide cu motoare puternice care le-au distrus pescuitul, le strica plasele si gonesc pestii.

Doar ca aceasta propunere s-a izbit de protestele mai multor administratii locale din zona, a unor patronate si asociatii cu activitate in delta. Aici, se spune clar ca trebuie implementat un sistem de monitorizare prin GPS a tuturor navelor si ambarcatiunilor care circula pe teritoriul ARBDD.

In consecinta, dupa o scurta perioada de dezbatere, ARBDD a retras definitiv propunerea de modificare, alegand ca masura temporara dotarea cu radare tip pistol a echipajelor mixte de politie si angajati ai rezervatiei. Se incearca astfel fortarea conducatorilor de ambarcatiuni sa respecte viteza legala de deplasare pe canalele deltei.

Cat despre sistemul de monitorizare prin GPS, prevazut de Hotararea de Guvern din anul 2015, Malin Musetescu se arata "foarte pesimist in ceea ce priveste aplicarea sistemului. Problema este cum aplic eu amenda de depasire de viteza prin GPS pentru ca nu exista cadru legi... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro