Sasul din Transilvania care a revolutionat industria aviatica si a instruit piloti austrieci si germani in Primul Razboi Mondial

Sasul din Transilvania care a revolutionat industria aviatica si a instruit piloti austrieci si germani in Primul Razboi Mondial

Performantele sale nu s-au limitat doar la stabilirea recordului de altitudine, Albert Ziegler a fost unul dintre primii constructori de aparate de zbor din Transilvania si cel care a revolutionat constructia avioanelor, inovatia sa - "aripa in V" - fiind folosita astazi la majoritatea aeronavelor. In aprilie 1912, firma Siemens-Schuckert i-a donat un atelier, scule si un motor de 50 de cai putere, folosit de Albert Ziegler la constructia primului sau avion monoplan, cu care a sustinut in iulie 1913 examenul de pilotaj si zboruri demonstrative. Cu acest avion, la data de 19 octombrie 1913, la sase saptamani de la accidentul lui Aurel Vlaicu, a zburat peste Codlea si Magura Codlei, stabilind un nou record mondial de 3000 m altitudine.

acum 58 luni (21 Sep 2015)

Performantele sale nu s-au limitat doar la stabilirea recordului de altitudine, Albert Ziegler a fost unul dintre primii constructori de aparate de zbor din Transilvania si cel care a revolutionat constructia avioanelor, inovatia sa - "aripa in V" - fiind folosita astazi la majoritatea aeronavelor. Umbrela si sura

S-a nascut intr-o familie de tarani sasi din Codlea, la 9 aprilie 1888, si a copilarit pe stada Langgasse (str. Inca de pe timpul uceniciei s-a remarcat prin interesul acordat telegrafiei si a lucrat la un motor care trebuia sa functioneze fara benzina, proiect pentru care Camera de Comert si Meserii din Brasov i-a acordat un premiu. Pasionat de motoare

Dornic de a invata lucruri noi a plecat in Elvetia, Anglia si in Franta pentru o perioada de doi ani, unde a lucrat si s-a instruit in domeniul motoarelor. In anul 1908 a inceput cu adevarat munca in domeniul aviatic la Berlin, completandu-si studiile tehnice si definitivand o serie de proiecte, precum un automobil amfibiu, un avion si motoare premiate la concursuri internationale.

In anul 1911 s-a mutat in Germania ca sa-l asiste pe printul Sigismund von Preussen la construirea unui planor si este angajat de constructorii de aeroplane Rumpler, Wright si Garuda.

In aprilie 1912, firma Siemens-Schuckert i-a donat un atelier, scule si un motor de 50 de cai putere, folosit de Albert Ziegler la constructia primului sau avion monoplan, cu care a sustinut in iulie 1913 examenul de pilotaj si zboruri demonstrative. Revine acasa si stabileste recordul mondial

Spre sfarsitul lui 1913, Albert Ziegler s-a intors la Codlea si a obtinut o donatie de peste 15.000 coroane din partea prietenilor si a unor afaceristi, suma fiind folosita pentru obtinerea unui avion monoplan Etrich-Eindecker, pe care a montat un motor Mercedes de 120 cai putere.

Cu acest avion, la data de 19 octombrie 1913, la sase ... Citeste intreg articolul pe adevarul.ro